REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych

  • Autor: Katarzyna Zacharewicz-Łukaszuk, współpraca Paulina Szewczul
  • 26 lis 2018 13:16
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
Miejsce 1: Logis / Producent: Hansgrohe; 201 punktów
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych
[Ranking Dobry Produkt] 10 najchętniej kupowanych baterii wannowych

Po raz ostatni badaliśmy popularność baterii wannowych w 2015 r. Co zmieniło się w tym segmencie rynku w ciągu trzech lat? Ile nowych modeli pojawiło się w czołowej dziesiątce? Czy do grona najpopularniejszych marek dołączyli nowi gracze?

Podobnie jak przy poprzednim badaniu, postanowiliśmy nie ograniczać ankietowanych przedstawicieli salonów łazienkowych i hurtowni jeśli idzie o typy armatury wannowej

Pierwsza trójka Rankingu z 2015 roku wyglądała następująco: I miejsce – Loft (prod. Tres), II miejsce – Logis (prod. Hansgrohe), III miejsce – Zenta (prod. Kludi). W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze modele marki Grohe, Deante i Armatury Kraków. W tegorocznej edycji Rankingu zwyciężyła kolekcja Logis, spychając na drugie miejsce kolekcję Project – dobrze przyjętą na polskim rynku nowość marki Tres. Trzecie miejsce przypadło w udziale kolekcji Eurosmart (prod. Grohe), zaś na czwartym uplasowała się bateria Ameo – ubiegłoroczna nowość Kludi, nagrodzona Red Dot Award.

Co nowego na rynku baterii?

Jak widać, nowe propozycje producentów armatury przeplatają się w czołówce z dobrze znanymi modelami o uniwersalnym, ponadczasowym wzornictwie. Nadal też dominują modele tradycyjne, przeznaczone do montażu na ścianie. Do grona marek, których kolekcje znalazły się w tegorocznej pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się baterii wannowych dołączył Omnires. W połowie stawki uplasowała się bateria Fresh tego producenta.

Wyniki aktualnego rankingu baterii wannowych dobrze też odnieść do badania popularności modeli umywalkowych, które przeprowadziliśmy w poprzednim roku. Okazuje się, że te same serie, które Polacy wybierają do zastosowania przy wannie, cieszą się popularnością również w wersji umywalkowej. Najczęściej wybierane marki także pozostają te same: Hansgrohe, Tres, Grohe i Kludi to zdecydowanie czołowi gracze w segmencie baterii łazienkowych.

Warto zaznaczyć że 8. miejsce ex aequo zajęły 2 produkty, zdobywając tę samą liczbę punktów, wynoszącą 73 punkty: Focus / Producent: Hansgrohe i Hiacynt / Producent: Deante.

Czytaj także: Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY

Analizując wyniki aktualnego rankingu możemy zaobserwować wpływ panujących obecnie wzorniczych trendów. Armaturze o klasycznej, uniwersalnej linii towarzyszą modele o prostej, minimalistycznej formie, eleganckie i ponadczasowe. W czołowej dziesiątce dwie baterie: Project i Hiacynt, oferowane są w modnym ostatnio wykończeniu czarny mat. Bogatą paletę dostępnych kolorów w połysku i w macie oferuje również marka Grohe.

W zestawieniu prezentujemy dziesięć kolekcji, które otrzymały największą ilość punktów w aktualnym głosowaniu przedstawicieli hurtowni i salonów z wyposażeniem łazienek.

TYPOWANE MARKI (I LICZBA MODELI)

Armatura Kraków (8), Cersanit (3), Deante (3), Excellent (3), Ferro (1), Grohe (9, Hansa (1), Hansgrohe (7), Ideal Standard (3), Kludi (6), Kohlman (1), Metalhurt / Sea Horse (1), Omnires (7), Oras (1), Paffoni (2), Palazzani (1), Ravak (2), Teka (1), Trend Armatura (1), Tres (3)

ZASADY RANKINGU

Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie 96 salonów i hurtowni. Liczbę salonów i hurtowni postaraliśmy się tak dobrać, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlić poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z respondentów pracujących w punktach sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów za miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.




Rekomendowane dla Ciebie