REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami

  • 11 lut 2020 12:36
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future - dyskusja marek Tubądzin i Grohe podczas 4 Design Days 2020. Na zdjęciu Robert Majkut
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami
Projekty przyszłości, czyli jakie? Tubądzin i Grohe o dobrych praktykach i współpracy z architektami

Pierwszego dnia 4 Design Days w Katowicach Ceramika Tubądzin, w zorganizowanym przez siebie panelu, podjęła ważne tematy odpowiedzialności architektów i projektantów za swoją pracę i jej wpływ na otoczenie i dobrostan użytkowników.

6 lutego, podczas jednej z najważniejszych imprez poświęconych designowi w tej części Europy, Grupa Tubądzin wraz z firmą Grohe współorganizowały panel pt. „Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future”. Tubądzin reprezentowała Ewa Kryszkiewicz, Development and Cooperation with Architects Manager oraz Konrad Karmański, architekt Grupy Tubądzin. Z ramienia Grohe głos zabrali Cezary Kowalczyk, Project Sales Director i Robert Majkut, właściciel Robert Majkut Design.

Temat panelu inspirowny był III edycją międzynarodowego konkursu Tubądzin Design Awards, dedykowanego architektom, projektantom i studentom. To największy i jeden z najbardziej cenionych konkursów branżowych w Polsce, tegorocznej edycji towarzyszyć będą hasła #nature #future #freedom. Ostatnie z nich jest nawiązaniem do możliwości jakie daje współczesny design, nowoczesna technologia, wiedza oraz wyobraźnia zmieniająca rzeczywistość na jeszcze piękniejszą.

- Organizując panel chcieliśmy sprowokować do myślenia zarówno architektów, projektantów, jak i producentów, poprzez wątki związane z ekologią, trendem zero waste oraz wynikającymi z nich trudnościami na linii architekt-klient. Zaprosiliśmy do współpracy naszego partnera w Tubądzin Design Awards i Tubądzin Design Days, firmę Grohe, która ma podobne do nas priorytety w dbaniu o dobrostan klientów oraz konieczność świadomych działań – mówiła Ewa Kryszkiewicz, moderująca spotkanie.

Architekt - więcej niż wykonawca usługi

Uczestnicy zgodzili się, że czasy w których architekt był jedynie wykonawcą usługi i podążał za wizją klienta bezpowrotnie minęły. Jeszcze parę lat temu najważniejsze były estetyka i forma, dzisiaj dobry projekt nie jest możliwy bez uwzględnienia wysokiej jakości produktów przyjaznych dla środowiska oraz świadomości na jak wiele rzeczy wpływa ingerowanie projektem w przestrzeń. To z kolei wiąże się z inżynierią społeczną i ogromną odpowiedzialnością architekta za swoje działania. Ekonomia wartości staje się coraz bardziej dostrzegana i wzmacniana, a firmy opierają swoje strategie marketingowe o design i myślenie projektowe.

- W takim świecie rolą architekta jest praca zarówno z klientem, jak i producentem, w której nie tylko edukujemy, wskazujemy najlepsze praktyki i rozwiązania w projekcie, ale też uświadamiamy obu stronom, że sukces osiągniemy jedynie wtedy, gdy wspólnie patrzymy w przyszłość, mamy te same motywacje, oparte o wartości oraz myślimy długofalowo. Powinniśmy przy tym być bezkompromisowi i myśleć nie tylko o dobrostanie ludzi, ale też środowiska – dodał Robert Majkut.

Cezary Kowalczyk zauważył z kolei, że dbanie o ów dobrostan musimy zacząć od siebie – prywatnie i jako przedsiębiorcy, nie ma bowiem pojęcia zbiorowej odpowiedzialności w dbaniu o planetę. Rolą firm jest także dostarczanie architektom produktów, które swoją jakością i funkcjonalnością pomogą nie tylko w spełnieniu oczekiwań klientów, ale też rozwiązywaniu problemów współczesnej architektury, a co za tym idzie – środowiska.

Tubądzin  i Grohe: jakie działania proekologiczne?

Grupa Tubądzin zdaje sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności, dlatego w fabryce Ceramika Tubądzin III w Sieradzu wdrożono najnowsze rozwiązania, a „chmura” unosząca się nad fabryką, która jest niczym innym, jak czystą parą wodną,  bezpieczną dla środowiska. Najnowocześniejsza prasa do produkcji płytek Continua+ zużywa do 75% energii elektrycznej mniej w porównaniu do pras tradycyjnych, stosowanych dotychczas. Z kolei dzięki zastosowaniu nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie pieca EKO, w którym wypalane są udekorowane już płytki, możliwe jest obniżenie o około 10% zużycia gazu ziemnego, co w efekcie przekłada się na 30% mniejszą emisję dwutlenku węgla do środowiska. W 2019 r. Ceramika Tubądzin III przyczyniła się dzięki temu do redukcji śladu węglowego w wysokości 410,04 ton ekwiwalentu dwutlenku węgla. Działając w trosce o naturę poddała procesowi odzysku i recyclingu opakowania wprowadzone na rynek. Z kolei rozwiązania proponowane przez firmę Grohe pozwalają na cieszenie się wodą bezpośrednio z kranu, bez konieczności kupowania jej w plastikowych, czy nawet szklanych opakowaniach.




Rekomendowane dla Ciebie