Salony łazienkowe zachęcają klientów bezpłatną usługą projektową do zakupów w swoich placówkach.
Ostatnich kilkanaście miesięcy to czas wzmożonej aktywności wielu salonów łazienkowych ukierunkowanej na wdrażanie usług projektowych, tym razem jednak bezpłatnych, wliczonych niejako w cenę zakupu wyposażenia łazienkowego. Działania tego typu, w istocie proste z organizacyjnego punktu widzenia, wydają się być obecnie jednym z bardziej perspektywicznych sposobów na umocnienie pozycji salonów na lokalnych rynkach.
Posiadanie wśród pracowników salonu projektanta wnętrz świadczącego usługi dla klientów stało się swego czasu tak naturalne, jak posiadanie własnych środków transportu, z pomocą których dowoziło się do nich zakupione wyposażenie. Wcześniej na ogół korzystanie z tych usług wiązało się z punktu widzenia klientów z ponoszeniem dodatkowych płatności. Sprawiało to, że w oczach dużej części klientów oferta ta często w pewien sposób „ginęła”. Mając to na uwadze rosnąca grupa salonów postanowiła niejako dodawać gratisową usługę projektową klientom dokonującym w nich mniej lub bardziej kompleksowych zakupów wyposażenia łazienkowego.
Usługa ta skierowana jest do świadomych klientów, którzy zdają sobie sprawę ze złożoności wszystkich kwestii związanych z projektowaniem nawet tak niewielkich wnętrz jak łazienki. Pomoc ze strony profesjonalisty coraz częściej jest postrzegana przez klientów jako niezbędna, tym bardziej, że jak deklaruje spora część projektantów wnętrz, bardzo wielu klientów po prostu gubi się w bogactwie rynkowej oferty i zalewie nowości. Tworzenie projektów zdecydowanie ułatwia fakt, że producenci wyposażenia łazienkowego starają się stosunkowo szybko, równolegle z wprowadzaniem nowości rynkowych, dostarczać biblioteki plików graficznych niezbędnych do „umieszczania” nowości w projektach i wizualizacjach.
– W związku z potrzebą podnoszenia usług w nowych salonach, w bieżącym roku wprowadziliśmy system bezpłatnych usług, dotyczący wizualizacji i projektów. Przy zakupach powyżej 3 tysięcy zł klient może otrzymać u nas profesjonalnie wykonaną wizualizację, zaś przy transakcji przekraczającej 10 tysięcy złotych – projekt z pomiarem na miejscu – twierdzi Katarzyna Kierkowska, specjalista ds. marketingu w firmie Wema S.A. – Realizacja zakupów określonych w warunkach promocji trwa maksimum dwa tygodnie od czasu, kiedy projektant zrobi pomiar (na który umawia się z klientem w salonie). Wykonanie wizualizacji odbywa się w salonie, klient musi tylko podać orientacyjne wymiary swojej łazienki i wybrać serię płytek, w których chce mieć tę łazienkę urządzoną.
Projekt o takim czy innym stopniu złożoności i zaawansowania to z punktu widzenia ostatecznego klienta bardzo cenne narzędzie pomocne w stworzeniu łazienki o preferowanym kształcie i aranżacji. Pomaga on, szczególnie osobom nie obeznanym ze sztuką budowlaną i instalacyjną, także na uniknięcie wielu „pułapek” w sferze funkcjonalnej, czy nawet bezpieczeństwa (kwestia urządzeń elektrycznych itp.). Nawet stosunkowo nieskomplikowane rzuty 2D wszystkich ścian łazienki wykonywane odręcznie bez wykorzystania sprzętu komputerowego (czyni tak m.in. firma WOiS z Warszawy), mimo swej prostoty, dają istotne pojęcie na temat wyglądu przyszłej łazienki oraz stanowią cenne wskazówki dla wykonawcy. Co równie ważne, projekt czy wizualizacja pozwala na dosyć precyzyjne (przy założeniu zgodności z rzeczywistością wymiarów łazienki wykorzystanych przy projektowaniu) określenie ilości niezbędnych elementów wyposażenia, zwłaszcza płytek. Kalkulacje takie ujmują kwestie, które często mogłyby „umykać” klientom – np. takie jak konieczne naddatki technologiczne przy układaniu płytek w karo itp.
Minimalna kwota zakupu
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następna »