REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

ORiSTO znowu zwiększyło przychody. Co stoi za sukcesem producenta mebli łazienkowych?

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 24 maj 2019 12:32
ORiSTO znowu zwiększyło przychody. Co stoi za sukcesem producenta mebli łazienkowych?
Prezes ORiSTO, Krzysztof Ornowski przyznaje, że cele firmy są precyzyjnie sformułowane na najbliższych 5 lat. Zakładają ugruntowanie pozycji na rynku, m.in. zwiększanie udziału marki własnej w obrotach firmy. Fot. ORiSTO
ORiSTO znowu zwiększyło przychody. Co stoi za sukcesem producenta mebli łazienkowych?
ORiSTO znowu zwiększyło przychody. Co stoi za sukcesem producenta mebli łazienkowych?
ORiSTO znowu zwiększyło przychody. Co stoi za sukcesem producenta mebli łazienkowych?

ORiSTO powiększa przychód co roku o 15 procent. W roku 2018 wyniósł on 71 mln zł, na co złożyło się 280 tys. wyprodukowanych brył meblowych. Firma ORiSTO jest w trójce największych polskich producentów mebli łazienkowych. Co zapewniło jej ten sukces?

Montowo koło Grodziczna na Ziemi Lubawskiej – produkowane tu meble łazienkowe poznali już konsumenci z 24 krajów świata. Produkty OEM (Original Equipment Manufacture) firmy ORiSTO cieszą się największym uznaniem w Skandynawii (zwłaszcza w Szwecji) i w Niemczech.

Ale wraz ze zmianami organizacyjnymi u naszych Partnerów otwierają się przed nami nowe perspektywy – od Bałkanów aż po Republikę Południowej Afryki – mówi Krzysztof Ornowski, prezes ORiSTO.

Jeśli natomiast chodzi o markę własną, oprócz polskiego rynku, firma cały czas powiększa sprzedaż w krajach ościennych: na Litwie, w Rosji, na Słowacji i w Niemczech. – Mamy też swoich odbiorców w Szwecji, Rumunii i w Wielkiej Brytanii, z którą wiązaliśmy duże nadzieje, ale na razie wizja Brexitu hamuje część inicjatyw – wylicza Prezes firmy. – Prowadzimy również rozmowy we Francji, Norwegii, Danii i w Holandii – dodaje.

Własna droga do sukcesu

Przez ostatnich 6 lat przychód ORiSTO zwiększa się o 15 procent każdego roku. W 2018 roku wyniósł on 71 mln zł. Udało się to osiągnąć, dzięki wyprodukowaniu 280 000 brył meblowych.

Pytany o źródło sukcesu, Krzysztof Ornowski podkreśla czynniki niekoniecznie najpopularniejsze we współczesnym biznesie. Na pierwszym miejscu wymienia rodzinne tradycje rzemieślnicze, sięgające 1933 roku, gdy jego dziadek założył mały warsztat stolarski, w którym produkował wozy konne i koła do nich. Jego syn, a ojciec dzisiejszego prezesa firmy, dostosował produkcję do potrzeb swoich czasów – oferował klientom solidne, trwałe drzwi, okna i meble. Chętnych nie brakowało.

Jak widać, nie mogłem wybrać innej drogi, jak tylko kontynuować rodzinne tradycje. Choć dzisiaj ORiSTO to nie mały zakład, ale firma zatrudniająca około 300 osób, to nadal przyświecają nam w pracy wartości zaszczepione mi przez od moich przodków, czyli wysoka jakość połączona z trwałością oraz z szacunkiem należnym naszym klientom, kontrahentom i pracownikom – podkreśla spadkobierca rzemieślniczej tradycji.

Zdaniem szefa Firmy, wielkie znaczenie dla ostatecznego sukcesu ma też zakorzenienie w miejscu, z którym jego rodzina jest związana od pokoleń. 

Faktycznie, jesteśmy specyficzni: mamy swoją gwarę (która niestety zanika…), jesteśmy szczerzy i gościnni. Potrafimy sobie wzajemnie pomagać. Lubawscy rzemieślnicy i przedsiębiorcy są ludźmi otwartymi na potrzeby innych, wspierają się wzajemnie i szanują. Te relacje każdy z nas przenosi na grunt zawodowy – zapewnia Krzysztof Ornowski.

Realistyczna kontrola jakości

A w czym przejawia się jakość mebli ORiSTO? – Materiały wykorzystywane w produkcji są przez nas starannie testowane. Nie opieramy się jednak tylko i wyłącznie na wymaganiach stawianych przez ogólnodostępne normy. Wewnętrzne testy opieramy na doświadczeniach i rzeczywistych wymaganiach ich użytkowników – wyjaśnia Krzysztof Ornowski.

Jak tłumaczy, do testów lakierów używanych w produkcji jego firma wykorzystuje środki chemiczne dostępne w… marketach i osiedlowych sklepach. Po co? Żeby dokładnie odwzorowywać sytuacje, w jakich meble są użytkowane na co dzień – z wykorzystaniem wszystkiego tego, z czym będą miały do czynienia w mieszkaniach swoich właścicieli.

Czytaj także: Showroom łazienkowy może być też idealnym miejscem do coworkingu




Rekomendowane dla Ciebie