Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nie kupuj - naprawiaj: Fixly namawia do dawania drugiego życia domowym sprzętom

  • Autor: Justyna Łotowska
  • 18 lut 2020 15:59
Nie kupuj - naprawiaj: Fixly namawia do dawania drugiego życia domowym sprzętom
Dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczneProjekt: Joanna Morkowska-Saj. Fot. Bartosz Jarosz

Blisko połowa Polaków deklaruje, że zamiast kupować nowe przedmioty i urządzenia, stara się naprawić te już posiadane, dając im w ten sposób drugie życie. Zachęca do tego również Fixly, który w ramach kampanii Nie kupuj – naprawiaj zgromadził w jednej kategorii usługi związane z oddawaniem starych lub zepsutych sprzętów w ręce specjalistów od napraw.

REKLAMA

Serwis Fixly.pl systematycznie rozszerza zakres oferowanych usług o kolejne branże. W bazie serwisu zarejestrowanych jest już ponad 70 000 specjalistów wykonujących zlecenia z katalogu ponad 400 usług. Od teraz w ramach nowej kategorii „Nie kupuj – naprawiaj” zebrano w jednym miejscu cieszące się coraz większą popularnością usługi związane z różnego rodzaju naprawami. W nowej kategorii znajdziemy zarówno serwis sprzętu elektronicznego i AGD, renowację mebli, okien i podłóg, a także fachowców z zakresu naprawy obuwia, poprawek krawieckich i kaletnictwa. 

Z badań przeprowadzonych przez serwis Fixly wraz z Kantar Polska wynika, że dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczne. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% ich wartości. Na postawy konsumenckie wpływa również rosnąca świadomość ekologiczna. Polska generuje rocznie ponad 450 tys.1 ton odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu elektronicznego, co w przeliczeniu na jednego mieszkańca daje blisko 12 kg elektrośmieci. Według badań Fixly duża część Polaków (30 proc. badanych) zauważa ten problem i jako motywację do naprawy zepsutych urządzeń wskazuje troskę o środowisko naturalne i chęć ograniczenia „produkcji” elektrośmieci.

Innym ważnym czynnikiem, który skłania nas do naprawiania jest wartość sentymentalna posiadanych przedmiotów. Dla 20% Polaków stanowi ona motywację do naprawy starych mebli, ubrań i obuwia lub innych przedmiotów, które mają dla nas szczególne znaczenie, a dzięki odpowiedniej renowacji lub przeróbkom mogą znowu odzyskać dawny blask i służyć nam jeszcze przez wiele lat.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Ostatnio komentowane

REKLAMA