Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie

  • Autor: Józef Wojewnik
  • 27 lip 2007 13:31
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
fot. Atrium
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie
Kabiny ze Wschodu - ich znaczenie na rynku rośnie

Ostatnie 2-3 lata to czas rosnącej pozycji kabin pochodzących z Dalekiego Wschodu, które na polskim rynku zaczynają konkurować z produktami rodzimych firm i to w segmencie, który przez długi czas należał do nich niepodzielnie.

REKLAMA

Kabiny prysznicowe z Chin w coraz mniejszym stopniu kojarzą się z najtańszą, dostępną za kilkaset złotych ofertą z wypełnieniem z polistyrenu. 

Na polskim rynku funkcjonuje co najmniej kilkanaście marek własnych firm handlowych, pod którymi oferowane są kabiny natryskowe. Na ogół są to produkty pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej. Większość z nich to stosunkowo tanie modele, których cena brutto nie przekracza z reguły 1000 zł. Obok nich funkcjonują jednak modele i marki, których standard wykonania i wykończenia oraz cena pozycjonują je w bardzo ważnym z punktu widzenia polskiego rynku tzw. segmencie ekonomicznym (1000-2000 zł).

Dane na temat udziału importowanych z ChRL kabin na polskim rynku ogółem są bardzo rozbieżne w zależności od źródła. Najczęściej podawana wielkość przez przedstawicieli firm produkcyjnych i czołowych firm handlowych w ujęciu ilościowym to ok. 30-40% (w marketowym kanale dystrybucji) i nawet 10-15% (w kanale salonowym). W drugim przypadku można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że są to modele z opisywanego segmentu ekonomicznego.

Nisza do wypełnienia

Wprowadzenie na polski rynek tego typu oferty firmy handlowe uzasadniają chęcią uzupełnienia  rynku o dobre jakościowo kabiny oferowane przy tym po konkurencyjnych względem produktów polskich producentów cenach (w zakresie 1000-2000 zł). Liberalizacja procedur handlowych w wymianie zagranicznej wraz z ciągłym otwieraniem się Państwa Środka na rynki europejskie zdecydowanie ułatwiły sytuację importerów w tym zakresie.

Markę Health wprowadziliśmy na rynek jesienią 2005 roku, zaś markę Apollo kilka miesięcy później. Obie marki kabin zostały przez nas stworzone nieprzypadkowo. Zdawaliśmy sobie sprawę z istnienia na polskim rynku swoistej niszy - zapotrzebowania na kabiny prysznicowe z wypełnieniem szklanym i solidnymi profilami dostępne w atrakcyjnej cenie. Decyzja o wprowadzeniu nowych produktów okazała się trafna, czego dowodem jest bardzo dynamiczny przyrost sprzedaży - twierdzi Klementyna Kuropatwa, kierownik kategorii produktu w firmie Omnires, będącej importerem kabin marek Health i Apollo.

Wybrane firmy decydują się na tworzenie marki nieomal "od podstaw", łącznie z projektowaniem logotypu umieszczanego później na wyrobach. W taki sposób postąpiła m.in. radomska firma Impero Bocheński, znana z dystrybucji wyposażenia łazienkowego wielu uznanych i renomowanych producentów. Stworzyła ona markę Atrium (7 kabin w tym model typu walk-in), która w swym zamyśle miała przynosić pozytywne skojarzenia z miejscem odprężenia i czystości. 

- Od początku nie braliśmy pod uwagę dystrybuowania oferty pod marką Atrium w baumarketach. Nasze kabiny sprzedawane są w wybranych punktach handlowych w całym kraju. Ponadto zgodnie z przyjętą przez nas filozofią w każdym mieście mają być one dostępne tylko w jednym salonie (nie dotyczy to oczywiście Warszawy i innych największych miast). Co warte odnotowania, coraz częściej firmy handlowe w uznaniu oferty Atrium same proponują nam współpracę - mówi Agnieszka Świerczyńska, specjalista ds. handlowych w firmie Impero Bocheński.

Obok firm i marek, których zasięg można z grubsza określić jako ogólnopolski, polski rynek oferuje także importowane kabiny o brandach, które można określić "lokalnymi", a których dystrybucja na dzień dzisiejszy ogranicza się do kilku punktów detalicznych geograficznie zbliżonych do siedziby importera. Jest tak np. z firmą (i marką) Zen-On z Elbląga, która swe produkty (9 modeli kabin różnego typu) dystrybuuje głównie na terenie Pomorza.

Jakiej jakości są chińskie kabiny?


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Ostatnio komentowane

REKLAMA