Strategię promocji i sprzedaży misek w.c. można ująć w kilku kluczowych słowach. To innowacja, informacja i ekspozycja. Jednak realizacja takiego projektu to proces znacznie bardziej złożony, który wymaga zaangażowania zarówno ze strony producenta jak i sprzedawcy.
Ceramika sanitarna to produkt, który nie jest wymieniany często. Zarówno klienci urządzający łazienkę od podstaw jak i remontujący podejmują decyzje zakupowe raz na kilka lat. Poszukują zatem produktu nowoczesnego i funkcjonalnego. Coraz większe znacznie ma także design wyrobów sanitarnych. – "Ceramika sanitarna to już nie tylko produkt pierwszej potrzeby w łazienkach, który jest postrzegany jedynie przez pryzmat funkcjonalności. Dziś klienci oczekują rozwiązań, które będą łączyć walory użytkowe z nowoczesnym designem wpisującym się w najnowsze trendy" – przyznaje Michał Waltoś; Wspólnik Hydrosolar Podkarpacie i Opiekun Produktu Ceramika Sanitarna w grupie HBH.
Kontakt wzrokowy
Stało się już standardem, że miska w.c. stanowi element kolekcji ceramiki sanitarnej. Często także jest częścią kompletniej serii wyposażenia. Dlatego producenci coraz chętniej nawiązują współpracę ze znanymi projektantami, aby stworzyć produkt o ciekawym, wyróżniającym się designie, który wychodzi na przeciw najnowszym trendom i tendencjom wzorniczym. A produkt sygnowany nazwiskiem znanego projektanta to doskonały sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji. – "Dziś poza funkcjonalnością i nowymi technologiami, stawiamy również na design i to są podstawowe komunikaty, które kierujemy do naszych klientów w materiałach promocyjnych" – mówi Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager w firmie Geberit.
– "Projektując miskę w.c. myślimy zarówno o jej funkcji jak i wyglądzie. Na te same rzeczy zwracają uwagę nasi klienci, którzy w swoich łazienkach chcą nie tylko mieć urządzenia sanitarne wyposażone w nowoczesne rozwiązania, ale również pragną, aby stworzona przez nich przestrzeń w łazience była elegancka i nowoczesna oraz sprostała ich oczekiwaniom. Patrząc na trendy, łazienka nie jest już tylko zwykłym pomieszczeniem użytkowym, a eleganckim i designerskim miejscem, w którym spędzamy sporo czasu i którym możemy się pochwalić" – dodaje.
Czy jednak w przypadku misek w.c. design w największym stopniu decyduje o popularności produktu wyrażonej wartością sprzedaży? – "Oczekiwania klientów są bardzo zróżnicowane. Jakość, design, funkcjonalność, ale także utrzymanie czystości, nowoczesne rozwiązania, aspekty ekologiczne, a więc oszczędność wody to cechy, o które pytają klienci" – wylicza Michał Waltoś; Wspólnik Hydrosolar Podkarpacie i Opiekun Produktu Ceramika Sanitarna w grupie HBH.
Siła przyciągania
Na co więc postawić promując ceramikę sanitarną i jak wyróżnić swój produkt na rynku? Rosnące oczekiwania klientów, konkurencja rynkowa, a także specyfika samego produktu w ostatnich latach skłoniły producentów do intensywnego poszukiwania na polu nowoczesnych technologii.
– "To innowacje przyciągają klientów" – przyznaje Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager w firmie Geberit. Mając to na uwadze producenci wprowadzają coraz to nowe ulepszenia i coraz bardziej nowatorskie rozwiązania, wśród których warto wymienić m.in. specjalne powłoki zabezpieczające szkliwo przed osadami czy ograniczenie ilości wody potrzebnej do spłukania dzięki specjalnemu ukształtowaniu wnętrza miski. – "Poza względami ekonomicznymi, klienci często zwracają uwagę na argumenty ułatwiające użytkowanie, jak uszlachetnienie szkliwa czy kształty upraszczające dbałość o higienę" – potwierdza Monika Gibes z działu marketingu Max-Fliz.
- 1
- 2
- 3
- Następna »