REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 10 gru 2019 16:27
Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?
Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?
Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?
Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?
Jak mądrze zaplanować swoją obecność na targach branżowych?

Imprezy targowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko  na arenie międzynarodowej. Także krajowe eventy, takie jak na przykład 4 Design Days, cieszą się uznaniem branży. O tym, że tego typu imprezy są niezbędne najlepiej świadczą statystyki. Organizatorzy katowickiego wydarzenia odnotowali podczas ostatniej edycji blisko 9 tys. profesjonalistów w Dni Branżowe oraz 25 tys. odwiedzających w Dni Otwarte. O trendy w komunikacji targowej spytaliśmy Justynę Krawczyk-Sokołowską, Strategy Director J2 Communication Designers.

Jakie trendy w komunikacji targowej można było zaobserwować podczas tegorocznych targów branżowych?
Jako aktywny uczestnik wydarzeń wnętrzarskich i łazienkowych dostrzegamy, że z roku na rok zmienia się podejście marek do budowania komunikacji z odbiorcą za pomocą ekspozycji. Marketerzy dostrzegają, że skuteczne dotarcie do odbiorcy nie ogranicza się już tylko do prezentacji produktu. Udział w targach stał się bowiem okazją do wejścia w interakcję z marką. Stoiska przyciągają uwagę i nie przypominają już typowych wystawek produktów. Dzięki temu opowiadają pewną historię, intrygują tajemniczością lub bawią. Angażują w poznawanie zarówno oferty, jak i marki.

Jak mądrze zaplanować komunikację targową, by przyciągnąć uwagę odbiorców?
Jaki jest powód naszej obecności na targach – to podstawowe pytanie, które należy sobie zadać jeszcze na wiele miesięcy przed planowanym wydarzeniem. Jeżeli nie przyświeca nam określony cel, np. promowanie nowości produktowej, czy podkreślenie konkretnych wartości marki, trudno mówić o powodzeniu. Punktem wyjścia do stworzenia przemyślanej i skutecznej strategii jest zatem diagnoza potrzeb odbiorców, które nasza marka może zaspokoić, dzięki obecności na wydarzeniu. Chodzi o to, aby zaangażować odwiedzających w pewien proces i skłonić do konkretnej reakcji.

Kolejnym krokiem jest zaplanowanie działań, które pozwolą nam zrealizować nasze założenia. Tylko wtedy stoisko może nieść jasny komunikat. Rozproszenie uwagi odbiorcy na wiele wątków sprawi, że nie zapamięta po tej wizycie głównego przekazu. Należy także pamiętać, że tego dnia odwiedzi jeszcze dziesiątki innych stoisk, a w jego pamięci pozostaną tylko te marki, które będą najbardziej wyraziste.

Targi wnętrzarskie to szansa na dotarcie do wielu uczestników. Partner biznesowy, architekt, klient ostateczny czy przedstawiciele mediów – to bardzo zróżnicowane grupy docelowe. Każda z nich odwiedza targi z innego powodu i musimy być na to przygotowani w sposób odpowiadający na ich potrzeby. Wydzielone strefy stoiska, pozwalające na swobodne prowadzenie rozmów biznesowych, nie powinny stanowić przeszkody w odbiorze ekspozycji. Należy znaleźć także złoty środek podczas budowania intrygującej przestrzeni zamkniętej, stanowiącej zarazem platformę interakcji. Ważne jest bowiem to, aby konwencja nie onieśmieliła odwiedzających, ale zapraszała do wejścia na stoisko.
Podsumowując – do udziału w targach warto przygotować się jak dobry gospodarz na wizytę gości – zadbać o ciepłą atmosferę spotkania, zabawiać swoją obecnością i sprawić, by czuli się dobrze w jej towarzystwie. Dzięki temu odbiorcy polubią naszą markę, będą chętnie do niej wracać, a przede wszystkim – z przyjemnością zaproszą ją z rewizytą do swojego domu.

Wywiad ukazał się w magazynie branżowym Łazienka 2/2019. Wydanie drukowane do zamówienia na www.salonprasowy.pl




Rekomendowane dla Ciebie