Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Instagram i Youtube w branży łazienek – jakich błędów nie popełniać?

  • 08 sty 2020 16:25
Instagram i Youtube w branży łazienek – jakich błędów nie popełniać?
Błąd numer jeden, jaki popełniają marki w social mediach, to brak strategii i harmonogramu - mówi Szymon Pietkiewicz, CMO&Managing Partner w Tower Communications.

Błąd numer jeden, jaki popełniają marki w social mediach, to brak strategii i harmonogramu - mówi Szymon Pietkiewicz, CMO&Managing Partner w Tower Communications.

REKLAMA

Jakie błędy najczęściej popełniają marki wykorzystując Instagrama do promocji swoich produktów?
Według badań Content Marketing Institute firmy, które najskuteczniej wykorzystują marketing treści, wyróżnia udokumentowana strategia działań w sieci. Błąd numer jeden, jaki popełniają marki na Instagramie, to brak strategii i harmonogramu wpisów. Branża łazienkowa rzadko stosuje rozwiązanie polegające na świadomym dzieleniu wpisów na Instagramie na kategorie, które są każdorazowo odpowiednio oznaczone graficznie i rozplanowane na cały miesiąc. Posty na Instagramie możemy przecież dość łatwo pogrupować na inspiracje, realizacje, praktyczne porady, czy tzw. podglądactwo, czyli kulisy pracy firmy. Każda z tych kategorii może pojawiać się cyklicznie, a post może być oznaczony graficznym akcentem sugerującym jego przynależność (np. w postaci ramki lub symbolu).

Kolejny błąd to brak wykorzystania wszystkich możliwości Instagrama. Zdjęcia, galerie, filmy - te wszystkie formaty mogą składać się na atrakcyjne posty. Silne marki coraz częściej wykorzystują krótkie formy wideo, które często angażują dużo bardziej niż zdjęcie. Warto też stosować InstaStories, by podkreślać ważne wydarzenia w firmie, oraz w sposób swobodny i regularny komunikować się z odbiorcami. Regularne video-relacje to szansa na mniej formalną komunikację oraz na pokazanie zespołu, jego zaangażowania i poczucia humoru.

Youtube – czy to dobry pomysł na promocję swoich produktów w takiej branży jak wyposażenie łazienek?
YouTube może być bardzo przydatnym narzędziem dla branży łazienkowej, jeśli mamy świadomość, jakie możliwości daje to narzędzie. Pomijając samą kwestię tworzenia atrakcyjnych form filmowych warto też pamiętać o ich odpowiedniej dystrybucji w sieci. YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie, a pierwsza pod względem materiałów wideo. By jednak użytkownik mógł do nich skutecznie dotrzeć, muszą być one odpowiednio zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania. Tytuł i opis filmu powinny być skonstruowane na podstawie analizy słów kluczowych.

Częstym błędem jest używanie w tytule jedynie nazw produktów, bez dookreślenia, czy jest to bateria łazienkowa, czy może zestaw natryskowy. Algorytm Google nie obejrzy filmu i sam nie zidentyfikuje jego tematu – potrzebuje odpowiedzi. Im trafniejszy tytuł, pełniejszy opis i lepiej dopasowane tagi zastosujemy, tym większa szansa na lepszą widoczność filmu. Warto też pamiętać o tworzeniu przejrzystych playlist tematycznych i właściwej optymalizacji samego profilu, uzupełniając go w linki do stron i profili social media, tła i obszerny opis kanału. YouTube jest też bardzo dobrym rozwiązaniem do prowadzenia kampanii remarketingowych, zwłaszcza w tak atrakcyjnie wizualnej branży jaką są łazienki.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA