Pochodząca z Gdańska sieć hurtowni instalacyjnych i salonów łazienek od początku istnienia, czyli od 25 lat, posługiwała się tym samym logo. Właśnie przyszedł czas na zmiany - nowy symbol firmy to pierwszy krok do całkowitego odświeżenia identyfikacji wizualnej marki Femax.
- 25 lat, czyli od początku istnienia firmy, było z nami dotychczasowe logo. Mając na uwadze ciągły rozwój oraz potrzebę poprawienia jakości komunikacji zewnętrznej podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu rebrandingu naszej marki - uzasadnia Krzysztof Dolny, prezes firmy.
Odświeżenie logo to początek zaplanowanych na najbliższe miesiące działań rebrandingowych. Kolejnym etapem będzie wymiana wszystkich elementów wizualizacji - w pierwszym kwartale 2016 roku światło dzienne ujrzy całkowicie nowy serwis internetowy Femax, wymienione zostaną również oznakowania budynków oraz nośników reklamowych.
- W dotychczasowej pracy Femax wypracował sobie na rynku reputację godnej zaufania firmy zarówno wśród klientów jak i producentów. Teraz przyszedł czas na zwiększenie świadomości marki wśród naszych kontrahentów, a także wzmocnienie odbioru firmy poprzez nową wizualizację. Nowa identyfikacja wizualna ma również na celu wzrost rozpoznawalności marki Femax wśród obecnych oraz przyszłych klientów – dodaje prezes.
Jak powstawało nowe logo?
- Nowe logo jest nowoczesne i proste. Silnym akcentem jest dodanie do samej nazwy firmy tzw. brand hero – bohatera marki mogącego występować w połączeniu z nazwą, ale też samodzielnie – dodaje Iwona Sobolewska, szef marketingu w firmie Femax.

Sygnet nowego logo przedstawia stylizowaną twarz rzymskiego boga mórz i oceanów - Neptuna. Kształt twarzy i korony łączą się z towarzyszącym często Neptunowi trójzębem. Dobór symboliki jest też oczywiście nawiązaniem do miejsca pochodzenia firmy - Gdańska.

Przestrzenie wewnątrz trójzębu/korony mają kształt kropel wody, co ma symbolicznie nawiązywać zarówno do samego Neptuna jak i zakresu działania firmy. Także zastosowana typografia jest lżejsza oraz, dzięki miękkim krawędziom, przyjemniejsza dla oka.
