REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Femax zaczyna proces rebrandingu - na początek zmienia logo

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 04 lis 2015 14:43
Femax zaczyna proces rebrandingu - na początek zmienia logo
fot. Femax

Pochodząca z Gdańska sieć hurtowni instalacyjnych i salonów łazienek od początku istnienia, czyli od 25 lat, posługiwała się tym samym logo. Właśnie przyszedł czas na zmiany - nowy symbol firmy to pierwszy krok do całkowitego odświeżenia identyfikacji wizualnej marki Femax.

- 25 lat, czyli od początku istnienia firmy, było z nami dotychczasowe logo. Mając na uwadze ciągły rozwój oraz potrzebę poprawienia jakości komunikacji zewnętrznej podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu rebrandingu naszej marki - uzasadnia Krzysztof Dolny, prezes firmy.

Odświeżenie logo to początek zaplanowanych na najbliższe miesiące działań rebrandingowych. Kolejnym etapem będzie wymiana wszystkich elementów wizualizacji - w pierwszym kwartale 2016 roku światło dzienne ujrzy całkowicie nowy serwis internetowy Femax, wymienione zostaną również oznakowania budynków oraz nośników reklamowych.

W dotychczasowej pracy Femax wypracował sobie na rynku reputację godnej zaufania firmy zarówno wśród klientów jak i producentów. Teraz przyszedł czas na zwiększenie świadomości marki wśród naszych kontrahentów, a także wzmocnienie odbioru firmy poprzez nową wizualizację. Nowa identyfikacja wizualna ma również na celu wzrost rozpoznawalności marki Femax wśród obecnych oraz przyszłych klientów – dodaje prezes.

Jak powstawało nowe logo?

- Nowe logo jest nowoczesne i proste. Silnym akcentem jest dodanie do samej nazwy firmy tzw. brand hero – bohatera marki mogącego występować w połączeniu z nazwą, ale też samodzielnie – dodaje Iwona Sobolewska, szef marketingu w firmie Femax.

Sygnet nowego logo przedstawia stylizowaną twarz rzymskiego boga mórz i oceanów - Neptuna. Kształt twarzy i korony łączą się z towarzyszącym często Neptunowi trójzębem. Dobór symboliki jest też oczywiście nawiązaniem do miejsca pochodzenia firmy - Gdańska.

Przestrzenie wewnątrz trójzębu/korony mają kształt kropel wody, co ma symbolicznie nawiązywać zarówno do samego Neptuna jak i zakresu działania firmy. Także zastosowana typografia jest lżejsza oraz, dzięki miękkim krawędziom, przyjemniejsza dla oka.

Nowe logo sieci salonów Femax.
Nowe logo sieci salonów Femax.
Warto przypomnieć, że firma niedawno otworzyła nową ekspozycję w swoim głównym salonie w Gdańsku, o czym pisaliśmy na łamach naszego portalu.




Rekomendowane dla Ciebie