REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Budujemy brand na rynkach europejskich

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 02 paź 2019 09:35
Budujemy brand na rynkach europejskich
Jakub Tomaszek, Country Manager Jaquar poland

W rodzimych Indiach udziałem Jaquar Group jest 60 proc. rynku wyposażenia łazienek. W Polsce firma pojawiła się w 2017 roku. Z Jakubem Tomaszkiem, Country Managerem Jaquar Poland, rozmawiamy o różnicach między rynkiem indyjskim a rynkami europejskimi, budowaniu brandu i planach na przyszłość.

Firma Jaquar powstała niemal 60 lat temu, na rynku polskim jesteście jednak Państwo stosunkowo od niedawna, bo od 2017 roku. Co powodowało Państwa decyzją o rozszerzeniu działalności o Polskę i jak wyglądają Państwa wrażenia z perspektywy tych dwóch lat?
Wrażenia są dość pozytywne, natomiast cały czas rozwój na rynku wymaga ciężkiej, wręcz bym powiedział tytanicznej pracy. Wcześniej byliśmy obecni w Wlk. Brytanii, choćby przez historyczne powiązania Indii z Wlk. Brytanią. Następnie zaczęliśmy pojawiliśmy się we Włoszech. Jaquar Polska jest oddziałem spółki włoskiej. Polska jest naszym trzecim europejskim rynkiem, który zaczął funkcjonować. Dlaczego? Ponieważ w tej części Europy jest to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków, jeżeli chodzi zarówno o wzrost gospodarczy, jak i potencjał ludzki. Również poziom zamożności na tle innych krajów środkowoeuropejskich nie wygląda najgorzej. Myślę, że to były główne przyczyny.

Pozostańmy przez chwilę przy temacie zamożności. Czy w Polsce chcecie trafić do klienta z segmentu premium z takimi produktami jak chociażby Tailwater czy raczej do szerszego odbiorcy?
Marka Artize pojawiła się na naszym rynku tak naprawdę w tym roku. Pokazywaliśmy ją co prawda wcześniej, ale w pełni „ruszyła” dopiero teraz. Jest swoistą wisienką na torcie, która nas w pewnym sensie wyróżnia i pokazuje nasze możliwości. Tailwater jest tego typowym przykładem. To jest bardzo prosty koncept umywalkowy – umywalka i towarzyszący jej „ptaszek”, „wiewiórka”, „lampa Alladyna” – tak różne określenia słyszałem w odniesieniu
do baterii. Myślę że także te określenia pokazują, że jest to pewien wyróżnik, z którym ludzie
zaczynają kojarzyć firmę. Tailwater nie jest produktem masowym, raczej wizerunkowym. Jest oczywiście dostępna w sprzedaży, ale nabywcami są zazwyczaj klienci z, powiedziałbym, wysublimowanymi gustami. Koncentrujemy się natomiast na sprzedaży marki Jaquar. Jest to marka nośna, z bogatym portfolio, które cały czas poszerzamy. To będzie nasz core-business. Na dodatek mamy teraz pod tą marką serię, którą zaprojektował sam Matteo Thun. Bardzo ciekawa rzecz, fajny design, myślę, że przyjmie się na polskim rynku dość szybko. Matteo Thun, Antonio Rodriguez – to już są znane nazwiska w środowisku designu.

Macie Państwo zresztą na swoim koncie takie nagrody, jak Red Dot Design, Good Design, IF Design. Chciałam wobec tego zapytać jak duży nacisk kładziecie na tzw. designerskość produktów?
W Polsce działamy obecnie w dwóch segmentach. Pierwszy to segment, który możemy nazwać luksusowym, gdzie będziemy się starać promować produkty Artize, o odważnym i unikalnym wzornictwie. Dzięki tym produktom możemy pokazać nasze możliwości technologiczne. Fokusem jest natomiast – tak jak powiedziałem -Jaquar, który jest dla firmy wiodącą marką. W Indiach mamy również markę Essco, ale są to produkty bazowe stworzone tylko na rynek indyjski. Natomiast Jaquar powstał lata temu w Indiach, po to żeby odejść od tego bazowego produktu i zacząć rozwój w kierunku produktów bardziej zaawansowanych technologicznie, które są w stanie oszczędzać wodę. To jest ten kierunek, który firma stara się promować. Dzisiaj takim języczkiem u wagi jest dbałość o środowisko i my staramy się ten proces wspierać.




Rekomendowane dla Ciebie