Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?

  • Autor: Justyna Łotowska
  • 02 sty 2020 09:24
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?
Aaa…architekta szukam: gdzie jest klucz do udanej współpracy z architektem?

Udana współpraca z architektami wnętrz to coraz częściej warunek udanej sprzedaży, zwłaszcza w segmencie produktów premium. Jakie działania powinni podejmować przedsiębiorcy z branży łazienek, aby ich przekonać do swojej oferty?

REKLAMA

Architekci wnętrz to z roku na rok coraz bardziej istotna i ceniona grupa klientów łazienkowych marek i salonów sprzedaży. Trendy w segmencie urządzania i wyposażania wnętrz są jasne – coraz więcej polskich inwestorów powierza urządzanie swoich mieszkań i domów profesjonalistom. Dotyczy to nie tylko zamożniejszej grupy konsumentów, którzy chcą być pewni, że wydane na remont czy urządzenie wnętrza zostaną dobrze zainwestowane. Usługi projektowe stały się na tyle powszechne, że także inwestorzy z bardziej ograniczonym budżetem, chcąc zainwestować w funkcjonalne i modniejsze wnętrze, oddają jego projekt i aranżację w ręce architektów wnętrz. Jak pokazują badania, spośród wszystkich inwestorów współpracujących z projektantami wnętrz najwięcej, bo aż 38% z nich zdecydowało się na powierzenie im projektu łazienki. Producenci, dystrybutorzy oraz salony łazienkowe bardzo dobrze rozumieją te tendencje i od kilku już lat starają się przyciągać do siebie projektantów wnętrz różnymi działaniami.

- Zarówno architekci, jak i projektanci wnętrz, obok klientów finalnych, są jedną z najważniejszych grup odbiorców dla wszystkich liczących się na rynku producentów. Dziś niemal każdy inwestor w mniejszym lub większym stopniu do pracy przy swoim projekcie angażuje projektantów wnętrz, którzy sprawnie przekładają ich wizje idealnego wnętrza na projekt do realizacji. Od tego, jak przebiega współpraca na linii producent/architekt wnętrz, zależeć będzie, jaki element wyposażenia znajdzie swoje miejsce w tworzonej przestrzeni. Podobnie, tak myślę, uważa druga strona, ponieważ szeroki wachlarz produktów, jakie architekci mogą zaproponować klientowi często stanowić będzie o ich wyższości nad konkurencją – mówi Malwina Skubińska, dyrektor marketingu Besco.

Wyjść naprzeciw oczekiwaniom
Popularnym i stosunkowo prostym do wykonania działaniem jest udział marek łazienkowych lub nawet salonów sprzedaży w organizowanych przez zewnętrznych operatorów spotkaniach o charakterze prezentacyjno-szkoleniowym. Na polskim rynku istnieje od kilku już lat spora i ciągle rosnąca oferta takich spotkań. Plusy uczestnictwa w nich są dosyć oczywiste – przedsiębiorca wykupuje pakiet partnerski, w ramach którego otrzymuje miejsce na stoisko, możliwość zaprezentowania się, opowiedzenia o nowościach, a przede wszystkim kontakt z architektami i możliwość budowania cennej bazy kontaktów.

Jakie wyzwania czekają na firmę w przypadku takich spotkań? Przede wszystkim brak wyłączności, co oznacza, że w trakcie jednego spotkania może obok niej prezentować się nawet bezpośrednia konkurencja, na tle której wyraźnie widać wszystkie niedociągnięcia czy braki w ofercie czy jakości obsługi. Trzeba mieć dobry pomysł na siebie i zespół, który potrafi prezentować ofertę firmy w sposób atrakcyjny dla wymagającej grupy, którą są architekci. Nie powinno zabraknąć materiałów do rozdawania, wzorników, bazy plików CAD-owskich i fachowego doradztwa bez marketingowego szumu, a sama prezentacja musi być krótka, treściwa i ciekawa wizualnie. Wszystkie wartości dodane, jak ciekawe prezentacje światowych trendów, konkursy wizytówkowe, gadżety itd. mile widziane. Dobrze przemyślana strategia prezentowania własnego wizerunku na spotkaniach dla architektów może przynieść bardzo realne efekty w postaci wzrostu zamówień. A jest o co walczyć – w trakcie spotkań z cyklu Studio Dobrych Rozwiązań (magazyn Łazienka jest ich współorganizatorem) w 2018 roku w 16 spotkaniach w całej Polsce wzięło udział ponad 1000 czynnie działających architektów wnętrz – duża i jasno sprecyzowana grupa przyszłych klientów. Branża łazienkowa chętnie korzysta z tej możliwości – w trakcie spotkań studia Dobrych Rozwiązań w 2018 i 2019 roku jej przedstawiciele byli najliczniejszą grupą pośród firm partnerskich.

A może własne inicjatywy?
Udział w zewnętrznych spotkaniach może nie wystarczyć. Świadome marki inwestują więc we własne działania skierowane do projektantów wnętrz. Ciekawym przykładem może być Tubądzin, który z roku na rok poszerza zakres współpracy z architektami o nowe projekty. W 2019 roku firma zrealizowała cykl spotkań dotyczący ciągłych zmian na świecie – od gospodarki i klimatu, aż po trendy i rolę architekta w tworzeniu przestrzeni dobrostanu dla klientów. Był to projekt autorski pod nazwą „Cultura Animi trzeci horyzont”, do którego Grupa Tubądzin zaprosiła słynną badaczkę trendów, Zuzannę Skalską.

- Warsztaty „Cultura Animi – trzeci horyzont”, które w tym roku odbyły się w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie są częścią Akademii Architekta Tubądzin – mówi Agata Grenda, rzecznik prasowy Grupy Tubądzin. - Jej celem jest dostarczenie architektom nie tylko inspiracji i wskazanie kompetencji przyszłości, ale też wyposażenie ich w umiejętności menedżerskie i umiejętności miękkie. To one bowiem często decydują o sukcesie, bądź porażce we współpracy z klientem. Architekci uczą się rozpoznawać potrzeby swoich zleceniodawców i reagować na nie kreatywnie. Aby jednak AAT była naprawdę unikatowa Tubądzin zaprosił do współpracy Zuzannę Skalską. W pracy z architektami łączy ona elementy najgorętszych kierunków i trendów, z praktycznymi ćwiczeniami – mapowaniem, tworzeniem prototypów i wypracowywaniem własnych, autorskich rozwiązań przez każdego z uczestników metodą design thinking. „Cultura Animi” w tłumaczeniu oznacza „uprawę umysłu”, czyli ciągłość myśli i ich rozwój. Takie motto na warsztaty wskazała, wraz z firmą Tubądzin, właśnie Zuzanna Skalska. Architekci mają okazję porozmawiać o kompetencjach przyszłości, przeanalizować świat klienta, zadbać o prezentację firmy i określić przyczyny niepowodzeń i sukcesów w pracy biura architektonicznego.

Inna inicjatywa Grupy Tubądzin w 2019 roku była skierowana do architektów, ale spoza granic naszego kraju. Grupa Tubądzin była współorganizatorem pierwszej edycji międzynarodowych spotkań architektów „Tubądzin Arena Design – Wellbeing”, organizowanych z węgierskim stowarzyszeniem architektów w Budapeszcie. Po udanym debiucie program zawitał na Międzynarodowy Festiwal Architektury i Sztuki WIEŻA (VEZHA) we Lwowie oraz na Festiwal Architektury Prostoneba w Kijowie.

- Już przy pierwszej edycji zobaczyliśmy, że formuła, którą wdrażamy – związana z projektami i trendami przyszłości, uwzględniającymi szeroko pojęty dobrostan użytkowników – sprawdza się doskonale. Dlatego zawsze proponujemy uczestnikom spotkań zarówno wykład o designie przyszłości, jak i wspólną pracę nad konkretnym projektem. Najlepsze z nich nagradzane są atrakcyjnymi nagrodami – wyjaśnia Agata Grenda.
W 2020 roku Grupa Tubądzin planuje też kontynuację spotkań z cyklu Tubądzin Design Days, które odbędą się w dziewięciu miastach Polski. 

Konkursy dla architektów – wymagający, ale dobry sposób dotarcia
Coraz więcej marek z branży łazienek docenia też siłę oddziaływania i promocji, jakie dają organizowane dla architektów wnętrz konkursy. Tego typu inicjatywy nie są tanie – aby konkurs osiągnął sukces potrzebne są atrakcyjne nagrody, a także odpowiednio duży budżet na promocję inicjatywy i pozyskanie medialnych jurorów, interesujące materiały graficzne czy profesjonalną platformę do zgłaszania, prezentacji i oceny prac. Po stronie zysków na pewno zapisać można zwiększoną rozpoznawalność wśród architektów oraz możliwość nawiązania bliskich i długodystansowych relacji z uzdolnionymi twórcami.

Wśród marek łazienkowych, które inwestują w konkursy od wielu lat jest Koło i jego konkurs na projekt toalety publicznej. W 2019 roku odbyła się już 21. Edycja konkursu z pulą nagród w wysokości 50 tys. zł. W tym roku zadanie dotyczyło projektu koncepcyjnego urządzenia ogrodu zabaw nad jeziorem Długim w Olsztynie wraz z budynkiem toalety publicznej do obsługi użytkowników terenów rekreacyjno-sportowych. Na konkurs zostało zgłoszonych 361 projektów, z czego prawidłowo opublikowano 170 prac, które uczestnicy samodzielnie wstawiali na specjalnie stworzony portal.

W 2019 roku pierwszą edycję konkursu „Łazienka z Elitą” zorganizowała i rozstrzygnęła też marka Elita.
- Główna ideą była promocja mebli łazienkowych i akcesoriów z oferty katalogowej 2019 marki Elita. Zależało nam również na wyłonieniu prac atrakcyjnych, nie tylko wizualnie, ale również użytkowo – mówi Joanna Rac-Kiliszewska, Marketing Manager marki Elita. - To była pierwsza edycja konkursu. Nie wiedzieliśmy, czego możemy się spodziewać, jednak mnogość i poziom nadesłanych projektów zdecydowanie przerosły nasze oczekiwania. Elastyczność i kreatywność wszystkich twórców wzbudziła nasz podziw. Bardzo lubimy takie niespodzianki, dlatego też planujemy kolejną edycję. Z pewnością będzie równie emocjonująca i różnorodna jak ta, która odbyła się w tym roku. 

Konkurs dla projektantów zorganizowała w 2019 roku także marka Massi. Tu nagrodą główną był wyjazd dla dwóch osób na tegoroczne targi Cersaie w Bolonii. Z kolei Radaway postawił na konkurs ASPiruj, kreuj, GRAweruj skierowany do studentów II roku wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz łódzkiej ASP, który rozstrzygnięto we wrześniu 2019.

- To już druga edycja konkursu „ASPiruj, kreuj, GRAweruj”, którą zorganizowaliśmy razem z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi. W pierwszej edycji, która odbyła się w 2017 roku, jury oceniło ponad 50 wizualizacji. Tym razem nadesłano ich ponad 60. Celem tego konkursu jest przede wszystkim wspieranie młodych artystów w rozwoju. W projekcie ponownie udział wzięli studenci II roku Wzornictwa i Architektury Wnętrza, a ich zadaniem było stworzenie projektu graweru na szkle kabiny prysznicowej oraz aranżacji łazienki utrzymanej w temacie „Piękno w każdym wymiarze”. Nadesłane propozycje inspirowane były m.in. naturą, geometrią, sztuką oraz folklorem. Wszystkie zaskoczyły nas pomysłowością oraz kunsztem wykonania – wyjaśnia Hanna Błaszak, ekspert firmy Radaway.

Dla młodych adeptów architektury przeznaczony jest także konkurs Roca One Day Design Challenge, którego druga edycja odbyła się 26 stycznia 2019 roku w trakcie tegorocznych targów 4 Design Days w Katowicach. To międzynarodowy konkurs dla architektów przed 30 rokiem życia z pulą nagród wynoszącą 2500 euro. Przed młodymi projektantami stało nietypowe zadanie, aby pod presją krótkiego czasu zaprojektować innowacyjną propozycję łazienki zgodnie z zadaniem projektowym ogłoszonym w dniu konkursu. Tegoroczna edycja przyniosła sukces po raz kolejny, a konkurs zgromadził prawie 160 młodych projektantów i architektów. Roca One Day Design Challenge powstał w Hiszpanii w 2012 roku jako platforma dla młodych projektantów i architektów, aby rozwijali swoje zdolności kreowania i zyskiwali doświadczenie i mieli okazję pokazać się już w środowisku zawodowym. Od tamtego czasu konkurs odnosi sukcesy i ma charakter międzynarodowy, w tym roku odbył się aż w 17 krajach całego świata.

- Roca wspiera środowisko, poprzez organizowanie konkursów w kilku formatach: dla studentów architektury i projektowania i dla zawodowo czynnych architektów – mówi Joanna Dec-Galuk, Marketing Manager Grupy Roca w Polsce. - Oferujemy międzynarodowy konkurs Jumpthegap, który stanowi platformę dialogu i poszukiwań nowych rozwiązań łazienkowych, daje możliwość wymiany myśli, koncepcji w międzynarodowym środowisku i wreszcie najlepszym finalistom daje możliwość zaistnienia na międzynarodowej arenie. Polacy od lat są licznie reprezentowani w konkursie, nie brakuje ich też nigdy w finale. W jednej z edycji laureatem został Polak Michał Warykiewicz. architekt z Krakowa. Obecnie trwają przygotowania do gali, która odbędzie się 10 października w Barcelonie. To już 8 edycja konkursu w cyklu 2 – letnim.

Inną formułę i inną energię ma konkurs jednodniowy Roca One Day Design Challenge. To wyzwanie, w którym uczestnicy rano w dniu konkursu poznają temat projektowy, po to żeby po południu oddać projekt, a wieczorem poznać wyniki i odebrać nagrody. Głównym przeciwnikiem jest tu czas. W tej formule konkursu wyzwala się niesamowita energia pracy, także w. To symulacja prawdziwej pracy, w której zawsze efekt końcowy jest wynikiem kompromisów i walki z ograniczonymi zasobami.

Targi – reinkarnacja
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że targi branżowe i wnętrzarskie w Polsce przeżywają zmierzch. Jednak odświeżenie i unowocześnienie formuły spotkań targowych poprzez poszerzenie jej o ciekawe inicjatywy o charakterze konferencyjnym, inwestycje w rozpoznawalnych, światowej klasy designerów i architektów, a przede wszystkim uatrakcyjnienie ich, by przyciągnąć profesjonalistów przyniosło świetne efekty i obecnie targi przeżywają prawdziwy renesans. Czwarta edycja 4 Design Days przyciągnęła rekordową liczbę ponad 10 tysięcy gości biznesowych, wśród nich wielu architektów i projektantów. Marki łazienkowe są tego coraz bardziej świadome, inwestują w zwracające uwagę stoiska, ciekawe prezentacje nowości, spotkania z gwiazdami. Ich głównym odbiorcą jest właśnie architekt wnętrz, dla którego targi, już nie tylko zagraniczne, ale i polskie są głównym źródłem wiedzy o aktualnych trendach. Dzięki social mediom i często świadomej „Instagramizacji” stoisk targowych nastała także moda na bywanie na takich wydarzeniach, co dodatkowo podnosi ich atrakcyjność, także w oczach profesjonalistów.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA