Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 03 sty 2020 09:06
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!
Podsumowujemy 2019: ten kolor zdobył serca inwestorów i podbił sklepowe półki!

Śmiało można powiedzieć, że rok 2019 upłynął w łazienkach pod znakiem czerni. Jej dominacja była szczególnie zauważalna w segmencie kabin prysznicowych. Analizujemy fenomen popularności "czarnego" i pytamy przedstawicieli branży o opinie w tej sprawie.

REKLAMA

Najmodniejsze kolory we wnętrzach potrafią zmieniać się nawet co sezon. Nie zawsze prognozy trendwatcherów znajdują odzwierciedlenie w ofercie producentów. Z kolei to co firmy z branży prezentują na targach niekoniecznie przekłada się na autentyczne zainteresowanie klientów i popularność produktów. Jednak w przypadku czerni wszystkie te elementy złożyły się w jedną, spójną całość. Już w ubiegłym roku po zakończeniu targów Cersaie dochodziły do nas głosy, że rok 2019 upłynie pod znakiem czerni w łazienkach. Co ciekawe, to właśnie segment kabin prysznicowych odpowiedział na ten trend w sposób bardzo dynamiczny i zdecydowany.

CZARNA STREFA PRYSZNICA. Kabiny z czarnymi elementami do swojej oferty wprowadziła większość producentów, zarówno polskich, jak i zagranicznych, z tego segmentu.

Z dumą, być może trochę nieskromnie powiem, że na polskim rynku trend na czarny kolor jakieś 3 lata temu zapoczątkowała marka Novellini wypuszczając do oferty przesuwną serię Zephyros z wyrazistą ramą, która w czarnym wykończeniu jest zdecydowanym jej atutem – mówi Agnieszka Rygulska-Kmieć, dyrektor handlowy w firmie Novellini. Firma poszła za ciosem i jej kolejnymi propozycjami w czerni były seria Young 2.0. ze skrzydłowym systemem otwierania i 40-centymetrowym uchwytem oraz kabina typu walk-in z kolekcji Kuadra H z czarnym dekorem na szkle w dwóch wariantach, czarnych pasów lub czarnej kraty. Wszystkie produkty świetnie wpisały się w oczekiwania zarówno klientów detalicznych, jak i architektów. Obie grupy są niezwykle wyczulone i świetnie zorientowane na obowiązujący design – podkreśla Agnieszka Rygulska-Kmieć.

Na zainteresowanie czernią w strefie prysznica zareagowały niebawem również polskie marki. Kolor czarny staje się coraz popularniejszy w projektach architektów wnętrz, projektantów mebli i przedmiotów codziennego użytku. W Radaway podążamy za najnowszymi trendami i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów. Spotykamy się z nimi na wielu wydarzeniach branżowych, w tym targach wnętrzarskich i widzimy ogromne zainteresowanie produktami w wersjach black, Między innymi dlatego wzbogaciliśmy ofertę o produkty w tym kolorze – wyjaśnia Hanna Błaszak.

To, co charakterystyczne i ciekawe w przypadku trendu na czerń w strefie prysznica jest szybka odpowiedź rynkowa na tendencje obserwowane na targach branżowych – i to nie tylko w wydaniu samych producentów, ale także klientów. Podczas kiedy zazwyczaj trendy z międzynarodowych imprez potrzebują dłuższego czasu (niekiedy nawet kilku lat), aby „zadomowiły” się w polskich łazienkach, czerń w strefie prysznica i czarne kabiny prysznicowe mogliśmy obserwować jednocześnie na tegorocznych targach ISH, jak i w katalogach producentów oraz realizowanych inwestycjach. Ewidentnie trend, który został zapoczątkowany właśnie na targach branżowych zdecydowanie przekłada się na zainteresowanie klientów. Aktualnie klienci oczekują od wykończenia łazienki czegoś więcej niż to do czego byliśmy przyzwyczajeni. I tutaj właśnie idealnie sprawdza się trend koloru czarnego – przekonuje Marcin Kowalski, product manager, Excellent, zapytany o reakcję konsumentów na wdrożenie produktów w czarnym kolorze do oferty firmy. Po ilości sprzedaży możemy powiedzieć, że Polacy należą do odważnych i często wybierają czarne wykończenie. I to zarówno w skali mikro (klient detaliczny), jak i makro (inwestorzy hotelowi) – komentuje reakcję klientów na wprowadzenie do oferty marki Novellini czarnych kabin, Agnieszka Rygulska-Kmieć.

SUKCES RYNKOWY. Powodów takiego zjawiska można dopatrywać się chociażby we wspomnianych wczesnych „początkach” pojawiania się czarnych kabin na rynku (już trzy lata temu) i ogólnej obecności czerni w przestrzeni łazienek w postaci czarnych detali – czy to w formie akcesoriów łazienkowych czy baterii. Chociaż prawdziwy boom na czerń w łazience nastąpił w ostatnim sezonie, to tak naprawdę pojawiała się ona – nawet jeżeli nieco na uboczu innych tendencji wzorniczych – już od kilku lat.

Drugą kwestią, która mogła mieć pośredni wpływ na sukces rynkowy czarnych kabin prysznicowych jest popularność stylu industrialnego, który na dobre już „zadomowił” się we wnętrzach zarówno publicznych, jak i prywatnych, nie omijając przy tym łazienek.

Na korelację pomiędzy modą na lofty a „wzięciem” jakim cieszą się czarne kabiny prysznicowe zwracała uwagę chociażby Aleksandra Nowocień-Żukowska, Kierownik Działu Marketingu w firmie New Trendy. Trend na poprzemysłowe, industrialne i loftowe aranżacje wnętrz trwa od dawna i ma się świetnie, naturalne więc jest, że dotarł także do łazienek. Odpowiedzią na niego są kabiny prysznicowe z czarnymi okuciami, jednak warto pamiętać o tym, że pasują nie tylko do surowych łazienek w takim stylu – równie dobrze prezentują się we wnętrzach białych czy kolorowych – zauważa Aleksandra Nowocień.

Industrialny czy loftowy styl stał się propozycją, która z miesiąca na miesiąc przybierała na sile, co zaowocowało pojawieniem się wkrótce wielu kopii naszych rozwiązań – tak z kolei początki czarnych kabin na rynku polskim komentuje Agnieszka Kmieć-Rogulska, również zwracając uwagę na stylistykę loftową, jako kojarzoną z popularyzacją tego typu rozwiązań.

Powodzenie jakim cieszą się czarne kabiny prysznicowe przekłada się na różnorodność dostępnych rozwiązań. Klienci mogą wybierać wśród szerokiej gamy modeli różniących się sposobem otwierania, kształtem czy wymiarami. Niektóre firmy oferują również wariant zakupu kabiny na wymiar. Posiadamy obecnie kilkadziesiąt różnorodnych kabin prysznicowych, drzwi wnękowych oraz parawanów nawannowych z czarnymi elementami, które będą pasować do każdej aranżacji wnętrz. Wśród nich znaleźć można modele z czarnymi profilami, z czarną ramką, jak również z charakterystycznymi szprosami – wylicza Hanna Błaszak z firmy Radaway.

Czarne w kabinach prysznicowych mogą być bowiem nie tylko profile, zawiasy, klamry, uchwyty, uszczelki czy wsporniki, ale również wspomniane już dekoracje na szkle. W przypadku czarnych kabin prysznicowych najczęściej są to kraty w stylu szprosów na oknach. Co ciekawe, różni producenci stosują różne technologie dekorowania szkła. I tak na przykład, Radaway, Novellini i New Trendy stosują nadruk farbami ceramicznymi. Inny sposób na dekorację czarnych kabin ma natomiast firma Excellent.

W odpowiedzi na trend wyposażenia łazienki w czarne produkty wprowadziliśmy do oferty kabinę walk-in Fabrika. Wykonana w stylu loft charakteryzują ją widoczne śruby montażowe od zewnętrznej strony, ramy w kolorze czarny mat i mocne podziały szkła z prawdziwymi szprosami (na rynku występują tego typu produkty, które podziały mają tylko nadrukowane na szkle) – zauważa Marcin Riger, product manager, Excellent. Oprócz charakterystycznych szprosów Novellini proponuje także inne warianty zdobień szkła w swoich czarnych kabinach, w tym na przykład motyw dekoracyjny zainspirowany plątaniną czarnych kabli w modelu Kuadra H Wires czy drobną kratką niczym siatka geograficzna w kabinie Kuadra H Grid.

SPÓJNA KONCEPCJA. Obok kabin prysznicowych wpisujących się w modę na czerń w łazienkach, większość producentów zadbała również o inne elementy wyposażenia łazienki, które klient może skomponować z nabywaną kabiną, tworząc w ten sposób spójną stylistycznie kompozycję do swojego wnętrza. Firma New Trendy wydała w tym roku specjalny katalog zatytułowany wymownie Black Edition, w którym obok kabin prysznicowych znalazły się również czarne brodziki prysznicowe. Excellent przygotował szeroką ofertę produktów w wykończeniu czarny mat- od baterii z serii Keria, przez wanny wolno stojące (sztandarowy model firmy, wanna Comfort), po wieszaki na ręczniki. W naszej ofercie czarne akcenty pojawiły się również w postaci obudów do wanien Divina oraz kabin parowych z kolekcji Glax 2.0. Kolor czarny można też znaleźć w panelach prysznicowych z serii Easy 2. Wkrótce uzupełnimy ofertę o armaturę oraz szeroką gamę akcesoriów łazienkowych – wymienia Agnieszka Rygulska-Kmieć.

Tak szeroko zakrojone działania, mające na celu zapewnienie klientowi możliwości urządzenia łazienki z wyposażeniem w czarnym kolorze sugerują, że firmy z branży przewidują, że trend ten szybko nie minie. Nie omieszkaliśmy zapytać o to naszych rozmówców.

Obserwując sytuację na targach branżowych na świecie, zauważamy, że nierzadko czarne wykończenie wypiera chrom, co jeszcze nie dawno było nie do pomyślenia. Ponadto, w bezpośrednich rozmowach z naszymi klientami widzimy, że nie tylko zaakceptowali czerń w przestrzeni łazienkowej, ale wręcz poszukują kompletnych rozwiązań w tej kolorystyce. Na tej podstawie myślę, że czerń na stałe zostanie w naszych łazienkach – przekonywał Maciej Kowalski z firmy Excellent.

W podobnym tonie wypowiedziała się również Aleksandra Nowocień z firmy New Trendy: Kabiny z czarnymi profilami to stosunkowo „młody” produkt, mający dwie bardzo pożądane we wnętrzach cechy – wyrazistą estetykę i uniwersalność. I właśnie te dwie cechy pozwalają przypuszczać, że czarne modele przez długi czas będą cieszyć się dużą popularnością – wnioskowała.

Z kolei Agnieszka Rygulska-Kmieć, choć zapowiadając szeroką gamę nowych produktów Novellini w czarnym wykończeniu, zauważała także powoli kształtujące nowe trendy. Każdy producent życzyłby sobie tego, aby trendy wzornicze utrzymywały się na dłużej. Ale trend nie byłby wtedy trendem. Z pewnością nadchodzą zmiany. Idzie złoto w ciekawych tonacjach widoczne już u wielu producentów armatury i akcesoriów. My proponujemy biały, jako kolor świeży i łatwy do utrzymania w czystości. Coraz ważniejsza jest także ekologia, której może nie widać gołym okiem, ale rośnie konsumencka świadomość na temat materiałów i technologii wykorzystywanych w produkcji. Czy nadchodzące nowe tendencje wyprą ze strefy natrysku czerń, czy może raczej będą jej uzupełnieniem, a sama czerń na stałe wpisze się w krajobraz naszych łazienek? Na odpowiedzi będziemy musieli jeszcze poczekać.

Tekst: Anna Sołomiewicz


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA