Eksplozja i mnogość kolorów. Tak można podsumować rynek armatury łazienkowej, chociaż ten rok jeszcze nie dobiegł końca. Producenci prześcigają się, oferując swoim klientom baterie w kolorze złota, różu, czerni, urozmaicając je dodatkami "betonowymi" lub kryształowymi. Niektóre firmy pozwalają klientom przebierać w kolorach tworząc swoją własną dwukolorową wersję baterii łazienkowych.
Ten rok rozpoczął się właściwie od dominacji czerni, która szturmem zdobyła rynek armatury łazienkowej. Baterie w wersji chromowanej ustąpiły miejsca tym czarnym, jednocześnie schodząc na drugi plan. Ten trend kolorystyczny niewątpliwie bardzo wzmocniły, a nawet utrwaliły tegoroczne targi ISH, gdzie praktycznie na każdym stoisku z armaturą łazienkową, producenci prezentowali baterie łazienkowe w różnych wersjach (szczotkowane, matowe, satynowe, a nawet chromowane) w kolorze czarnym.
Ewidentnie można jednak stwierdzić, że gdy ta kolorystyczna rewolucja raz już się rozpoczęła to nie można jej powstrzymać! I to wychodzi z korzyścią dla naszych łazienek. Gdyż to właśnie armatura stanowi kolorystyczny dodatek, który odmienia na lepsze wystrój łazienki. Baterie łazienkowe jest też łatwiej zmienić (jest to mniej kosztowne i mniej czasochłonne) niż np. płytki czy ceramikę sanitarną.
Każdy może tego dokonać samodzielnie, w swoim domu lub mieszkaniu. Baterie łazienkowe nie wymagają też tak dokładnego czyszczenia i konserwacji, jak np. umywalki. To wszystko przemawia na korzyść armatury łazienkowej jako katalizatora kolorystycznych trendów i akcentów w łazience.
Rewolucja kolorystyczna
Wśród najnowszych trendów kolorystycznych, oprócz wspomnianej czerni odnajdziemy też inne kolorowe metaliczne wykończenia, takie jak platyna, mosiądz, miedź, różowe złoto, czy same złoto. Jednak to nie koniec kolorystycznej rewolucji!
Producenci oferują także baterie, w których dodatkowe elementy, jak np. uchwyty wykonane są z zupełnie nieszablonowych, rewolucyjnych materiałów, które nadają całkowicie nowy, designerski i niepowtarzalny charakter armaturze łazienkowej, jak i całej łazience.
Przykładem są tu baterie łazienkowe Ritmonio z kolekcji "Colours of The World". Firma Ritmonio wdrożyła nowe techniki wytwarzania "betonowego" materiału, który obejmuje zastosowanie żywic cementowych przy produkcji baterii łazienkowych. W nowej kolekcji tej firmy "betonowy" uchwyt jest oferowany w różnych kolorach, nawiązując do ferii barw naturalnych krajobrazów. Tego typu "betonowe" elementy na próżno szukać u innych producentów armatury łazienkowej.
Innym przykładem, kompletnie nowych kolorystycznych trendów jest zastosowanie kryształu. Wprowadza on fascynujące odbicie światła i grę kolorów, która sprawia, że łazienka zyskuje całkowicie nową estetykę. Dornbracht zaprezentował taką swoją interpretację serii armatury CL.1 w nowej, kryształowej powierzchni.
Kolejnym trendem na rynku armatury łazienkowej jest łączenie różnych kolorów, które z powodzeniem odnajdziemy nawet u rodzimych producentów np. w kolekcji Pride od Excellent, czy w kolekcji Adore od Ferro, gdzie mamy charakterystyczne połączenie białego matu z chromem. Jednak włoska firma Fir przeniosła tę kolorystyczną technikę na wyższym poziom w swojej kolekcji "Outfit".
Wykończenia armatury łazienkowej z kolekcji "Outfit" oparte są na wykorzystaniu nowej i innowacyjnej technologii, zwanej Advanced Superfinish Process (ASP), będącej wynikiem połączenia najnowocześniejszych procesów produkcyjnych. Każde wykończenie lub kolor ma swoją unikalną i charakterystyczną recepturę. Kolekcja "Outfit" przewiduje również możliwość zaimplementowania indywidualnych rozwiązań na życzenie klienta.
Kolejną nowinką techniczną jest wykorzystanie technologi druku metalu w 3D. Firma Grohe wdrożyła unikalną formułę granulek do zastosowania w swoich drukarkach 3D do metali przeznaczonych m.in. do produkcji baterii łazienkowych. Daje to ogromne możliwości potencjalnemu klientowi do wykorzystania własnej kreatywności oraz personalizacji wyglądu baterii łazienkowej.
To wyjątkowe połączenie personalizacji i produkcji przemysłowej, a najprawdopodobniej także przyszły trend wzorniczy, pozwalający każdemu klientowi stworzyć własną niepowtarzalną nie tylko kolorystycznie, ale także i wyróżniającą się kształtem i designem baterię łazienkową.
Czytaj także: Poznaj nasz mini przewodnik po Cersaie. Będziesz tam? Nie możesz tego przegapić!