Nieubłaganie zbliża się termin implementacji nowych przepisów budowlanych, w których jedną z głównych ról odegra rekuperacja. To okres, w którym musimy się przygotować do zmian rynkowych i rosnącego popytu - mówi Patrycja Michałek, marketing product manager Vasco Group sp. z o.o.
Jak oceniają Państwo miniony rok w branży?
W 2019 roku w branży budowlanej zanotowano wyraźny spadek nastrojów przedsiębiorców. Mimo to ten rok okazał się rekordowy dla wielu sektorów – również dla branży mieszkaniowej. Liczba oddanych do użytku mieszkań – ok 200 tyś., mówi sama za siebie, dlatego trzeba było wykorzystać taki potencjał rynkowy. Dla grzejników, szczególnie grzejników dekoracyjnych to był bardzo dobry czas, ale musiały one nieco ustąpić miejsca systemom rekuperacji, przede wszystkim w budownictwie jednorodzinnym.
Nowatorskie rozwiązania systemów rekuperacji VASCO to optymalna kontrola jakości powietrza i oszczędność energii. Te niezwykle ciche urządzenia są rozwiązaniem na smog, a także wymogi prawa budowlanego. Nakazują one od 2021r. uzyskanie określonych wskaźników energetycznych w nowobudowanych domach, wymuszających zastosowanie rekuperacji. Inwestorzy, nie czekając na deadline wprowadzenia przepisów już teraz dostrzegli potencjał tej technologii, co zaowocowało znacznym wzrostem sprzedaży systemów wentylacyjnych w systemie uwzględniającym zastosowanie grzejników dekoracyjnych.
Jakie wydarzenie/a uważają Państwo za największy sukces swojej firmy w minionym roku?
Niezwykłym, wręcz zaskakującym echem dla naszej firmy odbił się udział w targach branżowych, zarówno w polskich, jak i zagranicznych. Dla branży instalacyjnej to targi ISH we Frankfurcie - jedna z najwęższych tego typu imprez na świecie. Dla branży wnętrzarskiej to niewątpliwie Saloni di Mobile w Mediolanie, Warsaw Home, ale bardzo pozytywnie zaskoczyły nas również targi 4 Design Days w Katowicach. Wszystkie te imprezy przyniosły nam nie tylko wielu klientów, ale i moc cennych inspiracji.
Która kolekcja produktów odnotowała największą sprzedaż, budziła największe zainteresowanie w minionym roku?
Spośród grzejników bez wątpienia możemy wytypować kolekcję grzejników MONO BEAMS & BRYCE. Te wyróżniające się designem i zastosowanymi technologiami grzejniki zyskały uznanie zarówno klientów, użytkowników, jak i specjalistów w branży. Zostały nagrodzone takimi nagrodami, jak Dobry Wzór, Dobry Design, Łazienka – wybór Roku oraz IF Design Awards, Archiproducts Design Awards, czy ICONIC Design.
Te z pozoru „niewinne” panele, stanowią rodzaj „gry”, w którą zagrać może sam ich użytkownik. To on decyduje z ilu elementów powinien składać się grzejnik, na jakiej wysokości go powiesić i jakich oraz ilu kolorów użyć przy jego aranżacji.
Jaki są plany Państwa firmy na najbliższy okres?
Jak wspomnieliśmy, nieubłaganie zbliża się termin implementacji nowych przepisów budowlanych, w których jedną z głównych ról odegra rekuperacja. To okres, w którym musimy się przygotować do zmian rynkowych i rosnącego popytu. To stosunkowo nowe rozwiązania, a naszą rolą jest również edukacja w tym obszarze, zarówno wykonawców instalacji, jak i ich użytkowników.
Na jakie nowe kolekcje możemy liczyć w tym roku?
Pomimo tego, że w Polsce, gdy mówimy o źródłach ciepła, energia elektryczna nie jest najtańszym rozwiązaniem, zauważamy wzrost zainteresowania grzejnikami elektrycznymi. Z pewnością jest to spowodowane tym, że grzejniki elektryczne okazały się doskonałym uzupełnieniem ogrzewania podłogowego. Pozwalają one w szybki i wygodny sposób dogrzać poszczególne pomieszczenia, szczególnie łazienki, gdzie dodatkowo mogą pełnić rolę suszarki do ręczników.
Dlatego rozwinęliśmy tę gałąź, adaptując znane i lubiane modele grzejników do wersji elektrycznych, wzbogacając je dodatkowo w zaawansowane samoprogramowalne sterowanie, np. zgodnie z rytmem dnia domowników, czy dodatkowe dmuchawy, które niemal w natychmiastowy sposób potrafią ogrzać nam pomieszczenie.
Dotychczasowa oferta rynkowa grzejników elektrycznych nie miała zbyt wiele do zaoferowania w dziedzinie grzejników dekoracyjnych, dlatego widzimy tu ogromny potencjał, jak i naszą rolę, aby zapewnić klientom nie tylko funkcjonale, ale przede wszystkim energooszczędne i designerskie urządzenia, które podobnie jak pozostałe produkty VASCO będą cieszyć oko użytkowników.