Sebastian Wojciechowski, dyrektor handlowy firmy Deftrans opowiada o planach i strategiach firmy na rynku mebli łazienkowych oraz o tym, jak dostosowują nową ofertę Defry do zmieniających się potrzeb klientów.
Redakcja: Jak wygląda oceniacie polski rynek mebli łazienkowych. Jakie wyzwania i trendy będą kształtowały najbliższe lata?
Sebastian Wojciechowski: Najważniejszym wyzwaniem dla polskiego rynku mebli łazienkowych jest zmiana pokoleniowa w grupie konsumentów i fakt, że pokolenie „millenialsów” stanie się najliczniejszą grupą zakupową do 2020 roku. To pokolenie, dla którego bardzo istotne jest przenikanie się świata offline i online, model bricks & cliks, wysoka jakość produktu i obsługi oraz szybkość realizacji i serwisu. To na pewno będzie mocny trend kształtujący przekrojowo rynek łazienkowy w najbliższych latach.
R: A jaka jest wasza „recepta na sukces” w branży mebli łazienkowej, aby wyróżnić się na tle konkurencji?
SW: Nie mamy stałej recepty. Przy tak dynamicznej zmianie charakteryzującej rynki – pigułka, która działa dzisiaj, jutro może już nie działać. Analizujemy oczywiście to, co robi nasza polska konkurencja, bacznie obserwujemy rynki zagraniczne, ale jednocześnie bardzo istotny jest dla nas klient docelowy i jego zmieniające się preferencje oraz potrzeby. To głównie dlatego nasza nowa oferta Defry przeszła tak bardzo gruntowną metamorfozę – zarówno pod kątem wzorniczym, jak i funkcjonalnym.
R: Jak będzie przebiegać promocja waszych nowych produktów w 2018 roku? Czy będziecie koncertować się na targach wydarzeniach?
SW: Po wydaniu w maju katalogu Defry, obecnie koncentrujemy się na tworzeniu ekspozycji prezentujących nowe kolekcje oraz szykujemy nową odsłonę ciekawych luster i szafek lustrzanych, którą zaprezentujemy jesienią. Planujemy również w efektowny sposób zaprezentować wszystkie nasze nowości na wrześniowych targach CERSAIE w Bolonii.
R: Czy planujecie rozszerzenie swojej oferty na zagraniczne rynki zbytu?
Jesteśmy obecni na wielu rynkach zagranicznych i nie zamykamy się na nowe wyzwania. Na pewno chcemy ugruntować swoją pozycję na rynku niemieckim, słowackim i czeskim.
Czytaj także: Kolekcja FLOU. Wysublimowana nowość w ofercie Defra