REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Michał Szydłowski, dyrektor handlowy firmy Sanplast

O historii firmy Sanplast, jej sukcesach, ważnych momentach w jej rozwoju, a także perspektywach dla polskiego rynku wyposażenia łazienkowego, rozmawiamy z Michałem Szydłowskim, dyrektorem handlowym firmy Sanplast.

W tym roku do grona zacnych trzydziestolatków na polskim rynku wyposażenia łazienkowego dołączyła firma Sanplast. Na oczach jej założycieli – Karola i Wiesława Podrazów – kształtował się nie tylko krajowy wolny rynek, na którym przyszło im funkcjonować. Zdecydowanie zmienił się także sam rynek wyposażenia łazienkowego, polski klient oraz ambicje prowadzonego przez nich przedsiębiorstwa. O historii firmy Sanplast, jej sukcesach, ważnych momentach w jej rozwoju, a także perspektywach dla polskiego rynku wyposażenia łazienkowego, rozmawiamy z Michałem Szydłowskim, dyrektorem handlowym firmy Sanplast.

W tym roku firma Sanplast SA obchodzi jubileusz 30-lecia. Jak bardzo w Pana opinii zmieniły się realia polskiego rynku wyposażenia łazienek od momentu, w którym zdecydowali się Państwo na produkcję pierwszych elementów łazienkowych?

Ostatnie 30 lat historii było okresem obfitującym w istotne dla przyszłości naszego kraju wydarzenia. Był to na ogół dobry czas dla rozwoju wielu firm, w tym i naszej. Przez te lata zmieniły się realia polskiego rynku i polskiego konsumenta. Zmieniła się świadomość, konkurencja i wreszcie sam klient. Zwiększyła się konkurencja - mam na myśli nie tylko rodzimych, czy europejskich konkurentów, ale przede wszystkim towary wytwarzane w Chinach, które masowo napływają do Polski. Obecnie, kiedy największym i najszybszym medium informacyjnym jest Internet, klient ma dostęp do najnowszych danych, opinii innych użytkowników, dzięki czemu jest bardziej świadomym swoich wyborów. Szuka produktu, który będzie odpowiadał jego potrzebom pod względem komfortu użytkowania, funkcjonalności, a przy tym będzie miał wyróżniający się design i rozsądną cenę.

A które z wydarzeń w historii firmy uważa Pan za najbardziej istotne z perspektywy jej rozwoju?

W ciągu 30 lat istnienia firmy Sanplast SA sporo było wydarzeń, które możemy uznać za przełomowe. Z całą pewnością rok 1991 był bardzo znaczący z punktu widzenia rozwoju naszej firmy. Wtedy to jako pierwszy polski producent wprowadziliśmy na rynek kabinę prysznicową. Kolejnym ważnym krokiem było wprowadzenie do oferty wyrobów z akrylu sanitarnego. W 1997 roku z linii produkcyjnej zeszła pierwsza wanna akrylowa marki Sanplast, a pierwszy system do hydromasażu zaoferowany został w 1999 r. Rozpoczął się bardzo intensywny rozwój firmy, a dzięki rozbudowie parku maszynowego, firma stała się jedną z najnowocześniejszych w Europie. W 2005 r. nasza firma przejęła niemieckiego producenta Hoesch Design GmbH specjalizującego się w dziedzinie Wellness i Spa. Współpraca pomiędzy obiema firmami zaowocowała intensywnym rozwojem nowych produktów oraz umożliwiła ekspansję na rynki zachodnioeuropejskie. Od 2010 roku dopełnieniem oferty marki Sanplast stały się produkty z odlewu mineralnego, które cieszą się rosnącą popularnością.

Powróćmy jeszcze na moment do roku 1991 i wprowadzenia na rynek pierwszej polskiej kabiny prysznicowej. Jak wtedy rynek zareagował na produkt krajowego producenta i czy kabiny wciąż pozostają jednym z najważniejszych elementów produkcji Sanplastu?




Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Panie Szydłowski Szanowny!
    Dobrze idzie przez te 30 lat ponieważ drodzy
    jesteście i tak trzymać trzeba a ceny podnosić cały czas windując
    Firmę na coraz wyższe poziomy posadowienia.
    Nikt nie ośmielił sie do tej pory nago wyjść prosto z gorącego prysznica na zimowy \"straszny dwór\"
    gdzie zamiecie śnieżne buszują a przyjdą takie czasy i trzeba myśleć za wczasu oraz psychikę
    a następnie cały orgnizm uodpornić na takie momenty. Zaprojektować kabinę i wykonać metodą
    zgniotu stępla matrycy czy odlewem to żaden
    problem ale kabinę i człowieka włączyć jednocześnie w strukturę ścian sposobem filtracji pramieniami gamma
    wychodzących z przemiany jąder i to jest wyzwanie na które pieniędzy i oszczędności szczędzić nie wolno.
    • _gost, 2016-03-04 18:38:23