REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy

  • Autor: Katarzyna Masłowska
  • 17 kwi 2019 09:37
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, specjalista ds. PR i reklamy w firmie Geberit
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy
Marta Ostojska, Geberit: zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy

Marta Ostojska, specjalista ds. PR i reklamy w firmie Geberit opowiada o akcjach społecznych, w jakie angażuje się firma Gebrit oraz marka KOŁO. Ekspertka, reprezentująca Geberit zauważa, że "działając w ten sposób, podkreślamy naszą pozycję jako lidera w branży, co ma przełożenie wśród naszych klientów, partnerów i pracowników".

Zaangażowanie w kwestie społeczne to integralna część naszej firmy. Aby odnieść sukces w długiej perspektywie, zachowujemy balans między decyzjami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi. Nasze produkty są wytwarzane w sposób odpowiedzialny z wysokiej jakości materiałów. W 2018 roku przeznaczyliśmy blisko 80 mln CHF na badania i rozwój. Badania mają między innymi na celu takie projektowanie produktów i rozwiązań, by zużywały jak najmniej wody, a przy tym – działały długo i bezawaryjnie.

Jeśli chodzi o działania podejmowane w Polsce w ostatnich latach, mogę tu wymienić na przykład program „Za potrzebą do Europy”. Miał on na celu zwrócenie uwagi na jakość toalet publicznych w miejscach, które są rodzajem wizytówki naszego kraju. Geberit zadbał o kompletną renowację i wyposażenie łazienek w takich obiektach, jak np. Pałac w Wilanowie czy Zamek na Wawelu oraz w nadmorskich miejscowościach turystycznych. Działania trwały od 2003, kiedy Polska przygotowywała się do przyłączenia do Unii Europejskiej. Ostatnim obiektem, w którym Geberit wyremontował toalety, jest Muzeum Zamoyskich w Kozłówce.
Innym projektem był remont toalet w Szkole Podstawowej nr 166 na warszawskiej Woli.

Zastanawiając się, którą szkołę wybrać, myśleliśmy najpierw o placówce gdzieś w małym miasteczku na Mazurach czy zapomnianej wiosce w Bieszczadach. Okazało się, że szkoła najbardziej potrzebująca naszego wsparcia mieści się niemal w centrum stolicy Polski. Wyremontowaliśmy wszystkie pomieszczenia sanitarne o powierzchni 300 mkw., wymieniliśmy piony kanalizacyjne, przebudowaliśmy szatnie, i wyposażyliśmy szkolną modelarnię. W remont byli zaangażowani pracownicy Geberit i praktykanci, którzy w przerwach między wyburzaniem ścian i wymianą instalacji, grali z uczniami w piłkę i sklejali modele. Kontakt ze szkołą mamy do dziś.

Czytaj także: Zobacz showroom łazienkowy zaprojektowany z myślą o projektantach i architektach

Marka KOŁO wchodząca w skład Grupy Geberit od 20 lat w ramach Konkursu KOŁO tworzy projekty budynków z funkcją toalety publicznej dla miast. Zwracamy uwagę na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach, program cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko w branży architektonicznej, ale także wśród miejskich społeczności. Konkurs KOŁO wyróżnia dążenie do realizacji zwycięskiego projektu budynku, który nie tylko wpisze się w tkankę miasta, ale przyczyni do poprawy jakości życia mieszkańców. Przykładem zrealizowanych prac konkursowych jest m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym, toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie oraz wybudowane ostatnio toaleta w Płocku, która jest owocem zwycięskiego projektu Konkursu z 2016 roku.

Od 2018 roku działamy w programie Strażnicy Rzek WWF, którego jesteśmy partnerem. Program ma na celu ochronę polskich rzek i ich otoczenia, przeciwdziałanie niepotrzebnym regulacjom, a także – edukację, uświadamianie ludziom, że polskie rzeki to prawdziwy skarb, o który należy dbać. Bez należytej opieki mogą bezpowrotnie zmienić się wyprostowane i wybetonowane tunele wodne.

WWF tworzy sieć wolontariuszy z całego kraju, którzy monitorują stan rzek, podejmują interwencje lub przyjmują na siebie zobowiązanie do edukowania swojego otoczenia i bliskich.
Zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA firmy.

Jesteśmy firmą świadomą i odpowiedzialną, która patrzy nie tylko na biznes, ale także na ludzi. Wszelkie projekty społeczne rozwijamy w pierwszej kolejności wewnątrz. Działając w ten sposób, podkreślamy naszą pozycję jako lidera w branży, co ma przełożenie wśród naszych klientów, partnerów i pracowników.

Czytaj także: Zakończył się SDR w Szczecinie. Zobacz pierwsze zdjęcia




Rekomendowane dla Ciebie