REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kinga Konopko, Architect Support: o udanej współpracy między salonami łazienkowymi i architektami

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 10 cze 2019 14:39
Kinga Konopko, Architect Support: o udanej współpracy między salonami łazienkowymi i architektami
Kinga Konopko, ekspert z Architect Support

Kinga Konopko, specjalistka z Architect Support podkreśla, że "sekretem udanej współpracy z architektem jest wzajemny szacunek i zaufanie". Architekt jest klientem bardzo wymagającym, i przy współpracy z nim pracownicy salonu powinni zapomnieć o możliwości „szybkiej sprzedaży”. Jednak jeśli zdobędziemy jego zaufanie i w relacjach będzie przeważać duch partnerstwa możemy liczyć na stałą i owocną współpracę.

Kinga Konopko od ponad 10 lat zawodowo buduje świadomość́ i sprzedaż̇ powierzonych marek w środowisku architektów. Dobiera produkty z łatwością̨ łącząc wizje architekta z możliwościami technicznymi oferowanych produktów. Współpracuje z najlepszymi pracowniami i markami na rynku. Uwielbia wyzwania a każdy projekt swojego architekta traktuje priorytetowo. Z pełnym zaangażowaniem i znajomością̨ rynku szkoli producentów, handlowców, doradców z obsługi architektów i budowania relacji. Współpracuje z architektami i klientami w oparciu o partnerski model współpracy zaufanie i dialog. Szkoli z technik współpracy z architektami, właściwego budowania bazy i odpowiednich działań́ na rynku.

Redakcja (R):  Jakie są sekrety udanej współpracy pomiędzy salonami łazienkowymi a architektami?

Kinga Konopko (KK): Sekretem udanej współpracy z architektem jest szacunek i zaufanie.  Szacunek do zawodu architekta i jego decyzji projektowych to podstawa udanej współpracy każdego salonu sprzedaży, każdego show roomu. A obsługa architekta nie jest łatwa. To klient wymagający, bo kreatywny, oczekujący rozwiązań oryginalnych i najlepiej innych niż standardowe. Brak zrozumienia, że po drugiej stronie lady stoi artysta, wizjoner i twórca powoduje szereg napięć.

Architekt to klient pracujący pod presją czasu, potrzebujący materiałów, próbek i rozwiązań „na wczoraj”. Zrozumienie procesu projektowego i wszelkich zmiennych występujących w jego trakcie, jest sekretem udanej współpracy z architektem. Tylko tak można zbudować relacje, zaufanie i szacunek.

(R)A jakie najczęstsze błędy, jakie popełniają salony sprzedaży wyposażenia wnętrz (np.
łazienkowe) w kontakcie z architektami i jak ich unikać?

(KK): Rozmawiamy o bardzo wymagającej przestrzeni jakim jest łazienka. Zazwyczaj jest to małe pomieszczenie ograniczone wieloma standardami i wspólne dla każdego z domowników. Pomieszczenie, które wymaga produktów trwałych, odpornych na wilgoć, naciek wody i łatwych w utrzymaniu czystości. 

Błędem jest zatajanie ograniczeń produktu, bo w tak intensywnie użytkowanej przestrzeni bardzo szybko wyjdą na jaw. Dla architekta łazienka to pomieszczenie „szczególnego zaplanowania”, przeanalizowania i przygotowania rysunków wykonawczych.

Każda zmiana wymiaru płytek czy zmiana wykończeń to dla architekta tworzenie projektu od nowa. Dlatego tak ważny jest szacunek do pracy architekta i jego decyzji projektowych. 

Każda zmiana rozwiązań na linii współpracy architekt, inwestor i salon sprzedaży
powinna być konsultowana z architektem. Kolejnym i w sumie podstawowym błędem wszystkich salonów jest oczekiwanie „szybkiej sprzedaży” przy współpracy z architektem.

Uczulam, że architekt nie jest klientem końcowym, dla którego liczy się wyłącznie cena. Architekt musi poznać produkt i jego właściwości, musi dotknąć materiał oraz posiadać próbki i wzorniki. Warto mieć na uwadze, że oprócz produktu dla architekta ważna jest obsługa. 

Żaden katalog, żadna akcja marketingowa i piękne próbki nie zastąpią mądrego,  zaangażowanego i szczerego człowieka. Zaufanie architekta do osoby obsługującej i poczucie partnerstwa to klucz do stałej i owocnej współpracy.

Czytaj także: Showroom łazienkowy może być też idealnym miejscem do coworkingu




Rekomendowane dla Ciebie