Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jurand Brzeziński, Ceramika Paradyż: patrzymy na biznes w długiej perspektywie [WYWIAD]

  • Autor: Urszula Tatur
  • 19 lut 2020 14:21
Jurand Brzeziński, Ceramika Paradyż: patrzymy na biznes w długiej perspektywie [WYWIAD]
Jurand Brzeziński, prezes zarządu Ceramiki Paradyż

Sukces to pojęcie bardzo względne i złożone. Dla jednych będzie nim wdrożenie nowej technologii, dla innych ekspansja na rynki zagraniczne czy też osiągnięcie dobrych wyników finansowych w danym okresie. My patrzymy na biznes w długiej perspektywie - mówi Jurand Brzeziński, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.

REKLAMA

Jak oceniają Państwo miniony rok w branży?

Każdy miniony rok jest dobrą okazją do podsumowania działań oraz wyznaczenie planów rozwoju na przyszłość. My 2019 rok zapamiętamy z kilku powodów. Przede wszystkim świętowaliśmy w nim jubileusz 30-lecia firmy. Przez te wszystkie lata wolnorynkowej gospodarki Ceramika Paradyż stała się ambasadorem polskiego przemysłu na świecie, budując konsekwentnie swoją pozycję i wizerunek. Pełniliśmy po raz kolejny zaszczytną rolę Mecenasa Łódź Design Festival oraz byliśmy obecni na największych polskich targach branżowych Warsaw Home. Zaoferowaliśmy klientom innowacyjną aplikację, pozwalającą doświadczyć naszych kolekcji w technologii VR. Paradyż Virtual Space powstała przy współpracy ze startupem theConstruct w ramach programu akceleracyjnego pod parasolem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Cieszy nas również bardzo dobry odbiór ostatnich wdrożeń naszych produktów pod markami Classica oraz Paradyż My Way. Jednocześnie musieliśmy mierzyć się także z wyzwaniami naszej branży: rosnącymi cenami gazu, prądu, usług transportowych oraz zwiększającym się importem płytek ceramicznych na polski rynek.

Jakie wydarzenia uważają Państwo za największy sukces swojej firmy w minionym roku?

Sukces to pojęcie bardzo względne i złożone. Dla jednych będzie nim wdrożenie nowej technologii, dla innych ekspansja na rynki zagraniczne czy też osiągnięcie dobrych wyników finansowych w danym okresie. My patrzymy na biznes w długiej perspektywie. Przez trzy dekady w naszych zakładach wyprodukowaliśmy ok. 400 mln m2 płytek ceramicznych. Taka ilość starczyłaby do pokrycia jednocześnie powierzchni pięciu najmniejszych krajów świata: Watykanu, Monako, Nauru, Tuvalu i San Marino. I to trzema warstwami. Wszystkie nasze aktywności i podejmowane działania są zatem małymi krokami w dalszym, konsekwentnym rozwoju firmy rodzinnej. Cieszy nas także sukces kolekcji Modernizm. Do współpracy nad nowym wdrożeniem zaprosiliśmy cenioną projektantkę Maję Ganszyniec. Wspólnie podjęliśmy się misji przywrócenia polskiej architekturze kultowych gorsecików, tak typowych dla przestrzeni miejskiej w przedwojennej Polsce. Precyzyjne odtworzyliśmy przedwojenne płytki – ich rozmiary i najpopularniejsze barwy zespół badał „na mieście”, porównując dziesiątki oryginalnych posadzek. Dzięki temu nasz produkt pozwala nie tylko na tworzenie nowoczesnych kompozycji i ponowne wprowadzenie gorsecików do współczesnych przestrzeni, lecz także na renowację zabytkowych posadzek. Tym wspólnym projektem udało się nam również wywołać debatę o tradycji polskiego wzornictwa, o dobrych wzorcach, do których możemy się odwoływać, kształtując naszą estetyczną tożsamość.

Które kolekcje produktów odnotowały największą sprzedaż, czy też budziły największe zainteresowanie w minionym roku?

Jeśli spojrzymy globalnie, największą sprzedaż generować będą zawsze gresy techniczne. Bardzo dużym zainteresowaniem klientów z naszych nowości produktowych cieszyły się natomiast kolekcje 30 x 90 cm z jubileuszowej serii Celebration Edition. Szczególnie warto tu wymienić Urban Colours i Woodskin, które są bardzo mocno osadzone w trendach i dają ogromne możliwości aranżacyjne. Ich przewagą są przede wszystkim niebanalne kolory, unikatowe dekoracyjne elementy i różnorodne struktury. Dużą popularność popartą wynikami sprzedaży odnotowały w 2019 roku także kolekcje Synergy i Harmony marki Paradyż Classica oraz płytki w dużym formacie inspirowane naturalnym kamieniem jak Barro, Tosi czy Calacatta marki Paradyż My Way.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA