Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Anna Tępińska-Marcinek, Ceramika Paradyż: rozwój mamy w DNA

  • Autor: Urszula Tatur, magazyn Łazienka
  • 09 gru 2019 11:16
Anna Tępińska-Marcinek, Ceramika Paradyż: rozwój mamy w DNA
dr Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i wiceprezes Ceramiki Paradyż

Tak strategię działania jednego z potentatów rodzimego rynku płytek ceramicznych niejednokrotnie nazywała dr Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel Ceramiki Paradyż, z którą rozmawialiśmy z okazji niedawno obchodzonego jubileuszu 30-lecia istnienia firmy.

REKLAMA

30 lat na rynku to imponująca liczba. Jaki jest sekret sukcesu i długowieczności Ceramiki Paradyż?
Na nasz sukces złożyły się przede wszystkim nieustanny rozwój, jakość i wzornictwo naszych produktów oraz innowacje technologiczne, które od początku są wpisane w DNA Ceramiki Paradyż. Każdego dnia staramy się stawać lepszymi i przeć do przodu.

Jak w tym okresie zmienił się rynek płytek ceramicznych w Polsce?
Tak jak w każdej branży, tak i w naszej nastąpiły bardzo znaczące zmiany. Kiedy firma zaczynała działalność, na polskim rynku popyt na płytkę ceramiczną był tak duży, że nawet nie nadążaliśmy z ich produkcją. Nasi klienci stali pod zakładem i odbierali towar praktycznie prosto z linii produkcyjnej. Brak ceramiki w kraju spowodował, że zaczęto intensywnie importować płytki z Włoch i Hiszpanii, ale polscy producenci rozwijali się na tyle dynamicznie, że szybko udało się zminimalizować to zjawisko. Wspominam targi Budma w Poznaniu, kiedy wystawiali się tam wszyscy producenci. Był to taki moment, że włoskich i hiszpańskich było bardzo dużo, ale potem dzięki inwestycjom w moce produkcyjne, zredukowaliśmy ich obecność na polskim rynku do dosłownie paru procent udziału. Zainteresowanie zagranicznymi płytkami powróciło, gdy konkurencja cenowa pomiędzy polskimi producentami stała się wyniszczająca, co spowodowało znaczny wzrost importu z Włoch i Hiszpanii. Do tego dochodzi jeszcze import płytek azjatyckich, hinduskich i chińskich na bardzo dużą skalę. Mamy jeszcze poważną konkurencję całkiem niedaleko, na Ukrainie, gdzie branża zaczyna rosnąć i fajnie się rozwijać. Nam nie pozostaje nic innego, jak odpowiedzieć na dynamicznie zmieniające się warunki na rynku.

Ceramika Paradyż powstała w 1989 roku, na fali powstawania tysięcy nowych firm, upatrujących szans w rodzącej się w Polsce gospodarce wolnorynkowej. Podobnie jak wtedy, również i teraz firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości. Rosnąca automatyzacja fabryk, robotyzacja procesów produkcyjnych, a także dynamicznie zmieniająca się sytuacja geopolityczna – jak Ceramika Paradyż odpowiada na wyzwania współczesnych rynków?
Dokładnie w ten sam sposób, jak na całym świecie. Przede wszystkim automatyzujemy nasze fabryki. Przykładowo, wszystkie procesy związane z transportem wewnętrznym czy procesy produkcyjne odbywają się już w przeważającej mierze automatycznie. Cały czas pracujemy nad wprowadzeniem podobnych rozwiązań w procesach okołobiznesowych, czego najlepszym przykładem jest nasz automatyczny magazyn do konfekcji oraz Paradyż Logistics & Trade, jeden z najnowocześniejszych magazynów w tej części Europy Środkowej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Taaaa. uhmmmm. I co ? I co z tego wynika ?
    • zaciekawiony, 2019-12-09 19:21:03

REKLAMA

Ostatnio komentowane

REKLAMA