Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Twitter chce, żeby użytkownicy sami kontrolowali treści

  • Autor: PAP
  • 24 lut 2020 18:55
Twitter chce, żeby użytkownicy sami kontrolowali treści
Fot. Publikator

Twitter poinformował, że testuje model społecznej kontroli treści publikowanych w serwisie. Zgodnie z nim internauci mieliby sami oznaczać fałszywe wpisy polityków i znanych osób – poinformowała amerykańska stacja NBC.

REKLAMA

Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy mogliby zgłaszać i sami oznaczać fałszywe informacje publikowane przez polityków i osoby publiczne. Kolorowe etykiety miałyby być umieszczane pod wpisami zidentyfikowanymi jako nieprawdziwe. Na projekt Twittera natknęli się dziennikarze NBC.

"Badamy różne możliwości walki z dezinformacją. Zaprojektowaliśmy pewien model, który wymagałby zaangażowania naszej społeczności. Dezinformacja i fake newsy to dla nas sprawy krytyczne i będziemy testować różne podejścia" - napisał w oświadczeniu Twitter. Rzecznik firmy nie chciał jednak zdradzić żadnych szczegółów argumentując, że projekt jest dopiero we wstępnej fazie.

Tak jak i inne media społecznościowe, Twitter znajduje się pod dużą presją, by skutecznie usuwać z platformy niewłaściwe i kłamliwe treści. W ostatnich miesiącach wiele mediów internetowych zapowiedziało zintensyfikowanie działań w tym kierunku, zwłaszcza w obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Twitter jeszcze latem zapowiedział, że będzie etykietował wpisy sprzeczne z polityką portalu, ale zamieszczane przez osoby publiczne, w tym polityków. Jak jednak zauważają krytycy, żaden z tego typu tweetów nie został jeszcze oznaczony.

Serwis zabronił także umieszczania reklam politycznych i zapowiedział, że będzie oznaczała jako "fałszywe" wszelkie materiały, które okażą się być specjalnie zredagowane lub zmanipulowane z użyciem technologii. (PAP)

jowi/ malk/


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Ostatnio komentowane

REKLAMA