Łukasz Szymański: Sukces rynkowy zależy od efektywności systemu dystrybucji

Autor: Arkadiusz Kaczanowski | 06-05-2014 09:32

Łukasz Szymański, wiceprezes ds. Handlu Grupy Paradyż

O nowym systemie dystrybucji towarów oraz zmianach, jakie przyniesie uruchomienie Centrum Handlowo-Logistycznego opowiada Łukasz Szymański, wiceprezes ds. Handlu Grupy Paradyż.

W ostatnich miesiącach opracowali Państwo i wdrożyli nowy system dystrybucji produktów. Dlaczego, jako producent, zdecydowaliście się działać w tym zakresie? Czy rynek potrzebował nowego uporządkowania?

Łukasz Szymański, wiceprezes ds. handlu Grupy Paradyż: Rynek wciąż ewoluuje, rosną również wymagania Klientów, dlatego trzeba się do nich nieustannie dostosowywać. Współcześni Klienci są bardzo wymagający. Mają dużą wiedzę, oczekują już nie tylko dobrej ceny i przyzwoitej jakości, ale profesjonalnej i szybkiej obsługi oraz fachowego doradztwa w wyborze optymalnego dla siebie produktu.

Przy czym sam proces zakupu jest obecnie utrudniony. Wpływ na to ma mnogość towarów, ciągłe zmiany technologiczne, nowości rynkowe oraz skrócony czas na finalną decyzję. Naszym podstawowym zadaniem jest trafna identyfikacja potrzeb Klienta oraz ich kompleksowe zaspokojenie w duchu wspólnego zaufania i partnerstwa.

Dlatego jako Grupa Paradyż nieustannie się doskonalimy, dostarczając nowe rozwiązania i usługi. Chcemy, aby nasi Konsumenci skupili się jedynie na wyborze kolekcji, która najbardziej odpowiada ich gustom. My natomiast zatroszczymy się o resztę.

Jak w takim razie ten nowy proces, obmyślony przez Państwa, wygląda?

W przyszłości prawdopodobnie proces będzie wyglądał tak: w Strefach Paradyża, których w rynku jest już ponad 250, a do połowy roku będzie prawie pół tysiąca, nasi Klienci dokonują wstępnego wyboru kolekcji płytek np. do swojej przyszłej łazienki. Następnie przeszkoleni przez nas architekci projektują dla nich wymarzone wnętrze. Po akceptacji wizualizacji, sprzedawca ustala z Klientem nie tylko datę dostawy – bezpośrednio z fabryki do domu – ale także termin montażu, który przeprowadzą wykwalifikowani i certyfikowani przez nas glazurnicy. Dbamy o wszystko: od projektu – do realizacji.

Co dla producenta, jest istotne w dystrybucji, by mógł sprawnie funkcjonować na rynku?

Stale analizujemy potrzeby rynku, szczególnie w zakresie sprzedaży i gospodarki magazynowej. Stąd wiemy, że znaczącą rolę w osiąganiu sukcesu rynkowego odgrywa efektywność systemu dystrybucji. Dlatego w Grupie Paradyż wierzymy, że najlepsza logistyka to taka, której nie zauważamy, a mimo to mamy wszystko tak szybko, jak tylko potrzebujemy.

Z pewnością nie pomijacie w swoich planach roli własnego, tworzonego właśnie Centrum handlowo-logistycznego w Tomaszowie Mazowieckim. Na ile realizacja tej inwestycji  zmieni sposób funkcjonowania firmy na rynku oraz jak może wpłynąć na dystrybucję ceramiki w Polsce?

Centralizacja procesów magazynowych Paradyż Logistics&Trade przyspieszy dostawy do klientów, bowiem będzie ona realizowana 24 godziny na dobę. Ponadto dostawę na terenie kraju ograniczymy do 48 godzin (obecnie trwa to 3-4 dni). Przygotowaliśmy również projekt konfekcjonowania produktów Grupy Paradyż pod indywidualne potrzeby także Klientów finalnych.

POLECAMY W DZIALE



WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

NEWSLETTER


Codzienna porcja informacji wprost na Twoją skrzynkę e-mail.