Maciej Zień podczas Tubądzin Design Days w Białymstoku

Autor: Arkadiusz Kaczanowski | 28-05-2014 12:30

Tubądzin Design Days, 27 maja 2014, Białystok. Fot. Arkadiusz Kaczanowski

Tubądzin wciąż jest w trasie, na półmetku tegorocznej edycji Tubądzin Design Days. Tym razem Maciej Zień wraz z ekipą firmy zawitali do białostockiego salonu.

Przedstawiciele firmy wraz z gośćmi (w tym gronie są Dorota Koziara, Tomasz Rygalik, Robert Konieczny, Jakub Szczęsny oraz oczywiście Maciej Zień) podróżują po Polsce odwiedzając salony i placówki kulturalne. 27 maja zawitali do Białegostoku. W salonie Akcess (który jest zdobywcą tytułu „Łazienka – Salon Roku 2014” w województwie podlaskim) spotkali się lokalni architekci i projektanci oraz entuzjaści dobrego wzornictwa.

Pomysły na ożywienie płytki

Gościem spotkania był Maciej Zień, projektant mody, wnętrz (m.in. twórca koncepcji projektowania wnętrz Zień Home) oraz płytek ceramicznych dla marki Tubądzin, z którą od lat współpracuje. Twórca opowiadał o różnicach i podobieństwach jakie łączą projektowanie ubrań oraz wnętrz, zdradzał też jak doszło do tego, że zajął się tworzeniem wzorów dla producenta płytek ceramicznych.

- Pewnego dnia pojawiło się u mnie dwóch szalonych chłopaków z firmy z pytaniem czy zechcę zaprojektować im płytki. Spojrzałem na nich i spytałem: „a nie będziecie się mi do niczego wtrącać”. Zapewniono mnie, że nie i tak też potem było. Ta otwartość na nowe pomysły podoba mi się najbardziej. Zaproponowałem im wycieczkę objazdową po stolicach mody – tak powstała miejska kolekcja, która przybliża moje doświadczenia, wspomnienia i emocje związanie z moimi pobytami w tych miastach – opowiadał projektant.

Tomasz Smus, architekt pracujacy dla producenta płytek, przedstawił ewolucję oferty płytek marki, a także zmiany jakie zachodzą (powoli) w gustach rodzimych odbiorców.

- Projekt kolorowych płytek powstał u nas parę lat temu. Pojawiło się pytanie: czy nie mamy dość beżów i brązów, podobnych do siebie kolorów. Batalia o kolorowe płytki trwała rok, a efektem są rozwiązania, które przetrwały w naszej ofercie do dziś. Pokazaliśmy wtedy, że można wnętrza ubierać, bawić się kolorami. Klienci do tego powoli się przyzwyczajają, choć 90% z nich i tak wybiera płytki w odcieni bieli i czerni. By zaczęli sięgać po inne barwy potrzeba jeszcze trochę czasu – stwierdzał.

Kuluarowe atrakcje

Najwięcej działo się jednak w kuluarach i między nowymi boksami ekspozycyjnymi. Białostocki salon doczekał się bowiem nowej, rozbudowanej ekspozycji dla marki Tubądzin połączonej z ceramiką Galassia. Jedną z ciekawostek i nowych rozwiązań w tej przestrzeni ekspozycyjnej jest „wirtualna łazienka” – duży ekran dotykowy na którym sprzedawca może pokazywać klientowi jak dany produkt będzie wyglądał w aranżacji (którą można w bardzo elastyczny sposób modyfikować).

Tradycją każdego spotkania w ramach Design Days jest konkurs plastyczny, w którym mogą brać uczestnicy spotkania. Zadaniem, z którym mieli zmierzyć się uczestnicy było przygotowanie nowych rozwiązań projektowych w zakresie płytek ceramicznych z kolekcji Pastele. Jedną z nagród jest wyjazd razem z pracownikami Grupy na Biennale Architektury w Wenecji.

Sztalugi, kartki oraz kredki szybko poszły w ruch...

… a dla koneserów dodatkową atrakcją białostockiej odsłony Design Days był specjalny pokaz kuchni molekularnej przygotowany przez kucharza Pałacu Królewskiego w Brukseli – Jean’a Bosa.

Najbliższe spotkania

Tubądzin Design Days w tym roku odbywa się w 11 miastach. Przed nami jeszcze spotkania:

- 28 maja w salonie BOZ w Rzeszowie,

- 03 czerwca w salonie Hiper-Glazur w Szczecinie,

- 4 czerwca w salonie Wabud w Toruniu,

- 5 czerwca w salonie Kwadrat w Olsztynie,

- 10 czerwca w Zatoce Sztuki w Sopocie,

- 12 czerwca w Fabryce Trzciny w Warszawie.

Gościem wszystkich spotkań będzie Maciej Zień (poza warszawskim, gdzie pojawi się Tomasz Rygalik).

POLECAMY W DZIALE



WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

NEWSLETTER


Codzienna porcja informacji wprost na Twoją skrzynkę e-mail.